lördag, oktober 02, 2010

En dag med Milo och Tilda

 I förmiddags kom Tilda hem till oss. Sandra skulle jobba och Pontus är i Barcelona. Dom lekte en stund och sedan åt dom lunch och därefter så gick jag och stoppade Tilda i sängen och Milo i vagnen och så somnade dom sött båda två, inga protester alls. Tilda sov 1½ timma och Milo väckte vi efter samma tid för att dom skulle kunna gå och lägga sej samtidigt till kvällen.

 När båda hade sovit och vaknat till liv ordentligt så klädda vi på oss och gick ut i trädgården. Vi skulle egentligen kört till Ängelholms hembygdspark men det var ganska så akllt och regnet hängde i luften så vi vågade inte chansa. I sandlådan var det en del småbråk om vem som skulle ha vad men överlag så gick det bra.
 Nu är vi inne igen och för att få upp värmen;-) så satte vi på Mora Träsk och dansade loss. Det är så härligt att studera dessa två troll när dom försöker härma efter till sångerna. Efter denna dansstund så var båda på gott humör och lekte jättefint. Jag lagade middag och fick lite hjälp i mellan åt men för det mesta så sprang dom in på rummet och lekte tillsammans.
Efter kvällsmaten så fick dom bada och jag har nog inte hört så mycket skratt på länge, som dom skrattade och tokade sej i över en halvtimma. Sedan var det torkning, på med pyjamas och varsin flaska välling i soffan innan dom stoppades i säng kl åtta. Tilda är så duktig, henne kan man lägga i sängen och bara gå ut från rummet och dra till dörren, hon lägger sej till rätta med en gång och somna sött på studs. Milo däremot måste ju ha sin mamma intill och ligga och småprata i en tio minuter innan han lägger sej till rätta och somnar.

Nettan ringde i eftermiddags och berättade att dom hade kommit hem nu och allt hade gått bra, skönt att höra. Fick även ett samtal nyss då hon låg i sängen och ammade och tog tillfället i akt att ringa mej:) Jag tycker att det är underbart att höra min egen dotter vara så glad och lycklig, det värmer långt in i hjärteroten på mej.
Jag glömde ju berätta hur stor lillgrabben är, 3790 gr och 51 cm lång.

Imorgon ska jag köra och lämna tillbaka ett par kängor jag köpt, har gått och tittat på dem i en vecka nu men det är inte jag så dom får lämnas tillbaka. Måste också köpa mej ett par vanliga jeans för jag tycker det är för ont om dem och varje morgon står man och vet inte vad man ska för byxor när man ska till jobb. Tunika och vanliga legging använder jag inte på jobb annars hade det skönt och jobba i:)

2 kommentarer:

GILO sa...

hej vilken härlig dag ni har haft.Dom små trollen är så söta ihop, men jag förstår om du inte fått gjort något i hemmet denna helg.Hela badrummet flöt väl men det gjorde väl inget huvudsaken att dom hade kul.

A-K sa...

Vad söta de är tillsammans!
Härligt att få passa Tilda med övernattning och allt!
KRAM