lördag, oktober 23, 2010

Seg lördag

Vissa helger njuter man av att inte göra något alls men idag har vi haft lite tråkigt egentligen. Vi körde iväg och handlade på Burlöv center men det är ett tråkigt ställe enlgit både mej och Jörgen. Vi var på Stoff & Stil för jag skulle ha tyg till en underklänning, hittade inget bra tyg alls. Jag behöver något till min nya stickade klänning
Känningen sitter perfekt på mej och här har jag försökt med gammelrose till, funkar men det är inget som jag vill ha. Det hade varit snyggare med kopparbrunt, vinrött, mossgrönt eller svart. Jag får spana vidare. Det krävs ju både topp och underkjol för att den ska funka på mej som klänning.

När vi kom hem så var det segt igen, vi gick en runda med Timmie för att göra något. Laga mat kan ju vara kul ibland men om man inte har någon spis så är det jäklar inte lika kul. Vi hade ju en kille som kollade den och det är kretskortet och vi får ett nytt på rekl. men det tar ytterligare en vecka, minst. Ja då är det ca 3 veckor utan spis, nice.

Milo somnade redan vid åtta för han sov bara middag en kort stund, det är lite skönt kan man säja för han var max speedad innan han skulle i säng. Så blir han alltid när han är övertrött. Visa barn blir gnälliga men här blir man en spelevink.

Slabba med vatten är alltid kul, det tycker mamma med;-)


1 kommentar:

Helen sa...

Segt här oxå pga förkylning. Jag letar oxå underkjol med nån volang. Behöver till en blå stickad kort klänning. Hittade en perfekt underklänning, men det kostade 1400 och det ger jag INTE. Har tittat i en del affärer men hittar inget med volang. Funderar på att sy nåt själv.

Nu ska jag iväg till vårdcentralen för min ögoninfektion. Ingen rolig söndag

Ha det bra

kram