torsdag, oktober 21, 2010

Mormor har snusat på sitt barnbarn:)

När vi kom hem från jobb så ville Milo inte gå ur bilen, den välkända 2-års meningen muttrades, - Jag vill inte! Jag vill till Nettan. Det är sällan Milo är envis men när han är det så är det med en säker bestämdhet. Han fick med andra ord sitta kvar i sin bilstol och bildörren öppen så jag kunde höra honom, jag var ju tvungen att gå in och lägga mina saker och klappa Timmie en stund. Jörgen kom hem ca 10 minuter efter oss och då satt Milo fortfarande i bilen och väntade, inte kunde hans pappa heller locka in honom. Nu skulle vi köra när vi hade kommit hem men vi hade samtidigt tänkt ta något att äta innan. Jaja, vad gör man nu inte för sina barn och jag vet att dom inte ska bestämma(inga predikningar tack;-) Vi körde inom ICA först och där fick vi med honom in, fast han sa först att han skulle vänta i bilen. Ostkaka med vipsgrädde hade vi med oss, gott men jag åt bara en liten bit utan grädde. Middag blev vi bjudna på så det slapp vi tillaga när vi kom hem. På tal om laga mat, imorgon kommer dom och tittar på vår spis, tack och lov!

Tillbaks till Nettan och Besim:) lätt att spåra ur. Lille Theo är så go och nu sitter han och studerar med stora ögon. Jag fick mysa en hel del med lillplutt och jag är så glad för denna lille påg, känns i hjärtetrakten när man sitter med honom i famnen. Idag är han 3 veckor gammal. Kameran var inte med men Besim tog några foton så jag kan kanske tjuva av dem:)

När vi kom hem ville Milo titta på Babar och 20 minuter hann han innan sängen kallade, blev inte ens något bad som annars stod på schemat. Vi får bada imorgon istället.

Har funderat på att klippa av min långa sida, jag har ju kort på ena sidan och långt på andra. Har frågat några stycken vad dom tycker men jag får svar att jag ska behålla det jag har. Känner bara för någon förändring, jag har ju haft olika varianter på denna frisyr i flera år nu. Svårt att komma på någon fräck frilla.

3 kommentarer:

Jost sa...

Oj vad tiden rusar! är han redan 3 veckor?
lyllos dej som har en sådan liten going att snusa på. Jag vill också vara en sådandär ung fräsch mormor/farmor som du, fniss. Men jag hinner väl bli gammal och skrynklig innan det dyker upp barnbarn.
Nu ska i allafall huset barnbarnanpassas, eller rättare sagt byggas ut så vi får plats med alla stora högtider och mängder av släkt..det där jag alltid har drömt om men nu fått skjuta på en generation...
Hoppas nu ni får ordning på spisen, jag vet hur jobbigt det är utan moderniteter. Vi blev av med strömmen igår, precis på bästa tv tid. Sen med det slutade ju vattnet att pumpas ur brunnen...ännu värre! Men det blev en mysig kväll med levande ljus och en del kramar även från de äldre kidsen;) Nu är allt utom vattnet återställt. det hände visst ngt med pumpen.
Ha en bra dag!

Helen sa...

Så bestämda de är småfisarna. Man har inte mycket att säga emot. Och du, man måste inte vinna alla krig! Här får Leo oxå stanna i bilen emellanåt.
Förstår att du njuter av lille Theo.
Frisyr ja, jag återkommer alltid till den jag oftast har. Sen får man variera sig lite emellanåt för att sen återgå. Så gör nåt annat om du känner för det.

Ha en bra helg

Kram
Här

A-K sa...

Buhu... jag vet att jag skrev en kommentar på det här inlägget och nu är den borta :-(
Visst är det härligt med små bestämda tvååringar :-)
Jag tror att barn växer av att känna att de får bestämma ibland! Klart att han skulle till Nettan om han ville det :-)

Oj, är Theo 3 veckor redan, tänk vad fort tiden går!
Kan tänka mig att det är mysigt att ha en liten bebis att snusa på.

Ang. håret så tycker jag att du är jättefin i håret. Såg en med liknande frisyr på tv:n och tänkte direkt, hon är mie-frisyr! Fast jag förstår helt klart det där med att vilja ha förändring.

Tack snälla för de fina orden igår! En dag, när jag orkar, ska jag berätta några av de galnaste historierna som lett fram till detta beslut för dig. Man tror inte att det är sant!

Hoppas att ni får en riktigt fin helg!
KRAM