onsdag, oktober 27, 2010

-Jag vill till Helsingborg

Var får dessa 2-åringar allt i från? När vi körde hem från dagis idag så var vi bara hem om för att hämta Jörgen och sedan iväg till Ica Maxi. När vi är framme och hade parkerat säjer Milo. -Jag vill stanna i bilen. Inte handla här. Jag vill till Helsingborg. Var kommer det ifrån? Jag arbetar i Helsingborg men jag tror inte vi pratar om just staden i sej speciellt ofta.
Vi fick med oss sonen trots fel stad;-) Handlade vår mat och åt kvällsmaten på McDonalds. Nyttigt? Jo för vissa i familjen som åt en sallad med grillad kyckling. Milo fick ett Happy Meal men det är utslängda pengar för han vill bara ha äppelbitarna. Han fick iaf en ny bok. När vi gick ut till bilen så kommer det en identisk bil till vår och Milo tittade med stora ögon och en bra stund, - Det är vår biiil!

Snuttetäcket släpas runt i hela huset. Både på gott och ont att jag har samma fabrikat/typ i kuddar och täcke som han har tagit till sin snuttesamling. Han har tre barnvagnskuddar, två spjälsängskuddar och ett spjälsängstäcke i sängen när han ska sova.
Här är min nya ljusstake som jag köpte på heminredningspartyt, har också romerska bokstäver att skifta ut med på ljusen till advent. Mycket hemtrevligt:)

3 kommentarer:

A-K sa...

Hihi... var får de allt ifrån? Undrar varför han så gärna ville till Helsingborg?
Jättefin ljusstake! Tänk... snart är det första advent :-)
KRAM

CiliaH sa...

Han ville såklart träffa sin kusin :) Får försöka ses en dag snart.

Kram

Helen sa...

Helsingborg är en mysig stad. Har varit där en hel del då vi har haft återförsäljare där. Nu var det dock ett tag sen.
Bilar ja, ser Leo en bil med samma färg som pappas (en speciell blå nyans) så säger han: "Nästan pappabilen"
De är observanta de små :-)
Jättefin ljusstake. Vi har MASSOR med ljusstakar så jag har förbjudit mig själv att köpa nya.

Kram