tisdag, september 28, 2010

Vi har vunnit!!!!

Vilken överraskning jag fick för en stund sedan. Sa till maken att jag skulle sätta mej och blogga en sväng och när jag sätter mej vid datorn så brukar jag alltid öppna mailen och där fanns ett meddelande om att jag hade vunnit Me&I mössan till Milo. Kolla här. Så häftigt och verkligen roligt och vi tackar så jättemycket! Det lustiga är också att Milo hade på sej sina kläder idag och det var första gången, känns nästan lite spookie:)
Han ser arg ut men det är han inte. Han hade bråttom för vi var precis på väg att köra handla och han skulle smita från påklädning av ytterkläder. -Jag busar dej mamma. Visst är dom goa när dom busar:)
Nu kommer han få en mössa som passar till detta set, hur coolt blir det inte till hans svarta Molo jacka?
Lånad bild från Me&I sida

Nu får jag babbla vidare om vardagen. Börjar med att stilla er nyfikenhet om jag blivit mormor i dagarna. Nej det har jag inte. Imorgon har Linette gått över 2 veckor och ringer förlossningen för igångsättning, så senast torsdag bör dom vara föräldrar. Om jag är nervös, jaaaaaa. Jag vill så gärna att dom får en positiv upplevelse och får njuta av sin son så fort som möjligt. Vet hur trött Linette är på att vänta nu. Lovar informera er direkt, om jag så ska logga in på lunchen på jobb:)

Idag har vi varit och handlat mat, hela familjen. Milo tyckte att vi skulle stanna kvar på leksaksavdelningen men där kunde vi ju inte bosätta oss. När vi sedan gick ut så stod ju dom där figurerna man kan stoppa 5 kr i för att få åka mc, bíl eller häst. Hur lätt att det att smita förbi dem med en 2-åring. Inte så lätt nej, så det fick bli en åktur där.
Därefter hämtade vi Linette och sedan hem för att laga en lasange och stoppa Milo i säng. Nu får jag nog hoppa i ett varmt bad för jag har ont i halsen och en förkylning knackar på, fast jag brukar klara mej skapligt bra.

6 kommentarer:

A-K sa...

Grattis till vinsten!
Vad fin Milo kommer att bli i den mössan!
Spännande dagar för Linette och Besim! och för er också såklart!
Jag har också något som ligger och lurar i kroppen och vägrar att bryta ut :-(

KRAMAR

WWmor sa...

Grattis till vinsten.. vad roligt att få vinna!!!

Milo kommer verkligen bli snygg!!

Äsch, jag som nästan var säker på att Linette hade kämpat färdigt.. men men.. nu är det ju inte många timmar kvar ens.. hoppas och jag gissar faktiskt, att bebis kommer dra igång det innan igångsättningen..!!

kramis..

M sa...

Hihi Anna, vi har suttit och skrivit till varandra exakt samtidigt:) Ja ofta är det ju så att det drar igång sista natten innan en igångsättning och jag hoppas också det för hon vill ha en egen "igångsättning". Vi håller tummarna för det, tänk att få ett samtal imorgon bitti:)
Kram

En pojkmammas vardag sa...

Kommer att bli jätte fint med mössan till dom kläderna :) Har skickat vidare din mailadress till me&i så jag hoppas att dom snart kontaktar dig om hur du ska göra för att beställa mössan som :)
Kram

Jost sa...

Vad roligt att vinna! Grattis!
Här rusar tiden. Fríða sormtrivs på dagis. Vill inte gå hem och rymmer ut på hängbron som finns på gården. Den är svår för en vuxen att ta sig över, hehe.
Det är så roligt att följa er i bloggen. Se hur våra små nu har blivit små bestämda barn med hyss och egenheter.
Jag har för första gången på massor av år fått lite egentid. Lite av en använder jag till mej själv. Vi har också tröttnat på renoveringsträsket och har haft en arkitekt här. Det blir utbyggnad till sommaren.
Vi får ta och snackas vid ngn dag, på msn eller kanske på FB där jag oftast är inloggad.
Ha det gott så hörs vi!

Helen sa...

Alltså max 2 dagar kvar nu mormor.Spännande.

Jättefina kläder och vilken tur att ni vann mössan oxå. Busa mycket ska man göra Milo. Det är småkillar bra på.

Du, läste du på A-K's kommentar på mitt senaste inlägg? Hon skrev:
"Den lila Milo lurven har Filippa också"

Istället för Molo lurven :-)
Ha ha, så det kan bli. Hon tänkte nog på Milo

Kram