söndag, september 12, 2010

Sköna söndag

Vi fick ligga och dra i sängen till strax innan åtta, det är så mysigt att ligga och höra på Milo när han ligger och snuttar, det låter ofta som snyftningar. Småpratar gör han också och i morse var det om poliser. Man måste ha bälte på annars kommer polisen och säjer till en(mammas ord) Det är för att Milo ibland har tagit ur ärmarna ur selarna och bara har bälte över magen, det är inte bra.

Helgen har rusat förbi igen och vi har pysslat med lite blandat, jag och Milo har lekt mycket och det blir mer och mer rollekar och mycket med att bygga stall och bondgårdar med många djur. Milo tycker det är så roligt att få vara ute och hjälpa sin pappa och det får han också.

Hämtade ut ett paket som innehöll en One Three Hill skötväska och ett parasoll till vagnen. Nyskick och 100 kr på Tradera, inte illa. Jag köpte ju ett parasoll i somras med det passade inte på vagnen och jag tyckte One three hills egna var för dyrt 379:-, då blev jag snål. Nu kanske det inte kommer användas direkt men det förhöjer nog värdet på vagnen mer än 100 kr, ja och 100 kr i frakt förståss.

Mer tradera fynd, ett par Lewis jeans för 31 kr:) som nya och sitter kanon. Dom kommer passa hela vintern.
Nu ska vi ta skor på och köra hem till Anna och Svante, äntligen lyckas vi få till en träff. Vi har alltid sådan otur med sjuka barn när vi bestämmer något. I eftermiddag ska vi in till grannen på fika så vi har fullt upp idag:) Jörgen stackarn får fortsätta med markstens läggning. Vi har fått klart vid grovingången och jag planterade en bambu med höstljung och mina fina gjutna äpplen sidan om, nöjd:)

Krukan fick jag av min söta minsta lillasyster när jag fyllde 45, den är jag mycket glad för, den är så fin i formen och ser exklusiv ut med sin plåttags:) Fick den med en lavendel på stam men den klarade inte den hårda vintern vi hade, synd!

1 kommentar:

GILO sa...

Ja det hörs skönt och är mysigt med frimorrnar för er. Tycker man kan känna igen killen med "döffs" det liknade Rasmus som lite. Det blev fint foto med krukan. Nu har jag haft pilatusträning o duschat känns bra. Snart hämtar Milos darisfröknar mig och vi ska ut i skogen vid Wallåkradalen på picknik med Annika på utegruppen som fyllt 60 vårar. Kul att dom tänker på fd. arbetskammrater men så är dagismänniskor.(omtänksamma om andra) Hoppas ni får en trevlig dag ni med. Kram