onsdag, september 08, 2010

Roliga kommentarer

Ja små söta barn dom kan konsten att häva ur sej små meningar som är klockrena ibland.
Dagisepisod: Frökarna sitter vid lunchbordet och diskuterar. Det handlar om att det fanns snygga brandmän utanför dagis idag och barnen fick prova polisbil och se på utryckningsfordon, spännande för barnen och en del att vila ögonen på för fröknarna;-) Dom sitter då och pratar vid lunchen om att -Vi är kanske inte så söta längre men vi är charmiga! Milo kommenterar, - Anette har bebis magen som e söt! Kan man annat än att skratta? Anette kommer fram till slutsatsen att hon får nog hålla igen på maten och minska i omfång;-D
Vi körde direkt och handlade mat efter dagis idag, skönt att ha det gjort för det är ju ett ont måste. När vi kom hem fick Milo ett litet utbrott i form av gråt och tycksyndommej, han ville inte gå in och äta men vi måste ju få mat i oss och han hade varit ute med Jörgen en stund. Han fick ligga på golvet och tjura för det hjälpte inte vad vi än försökte, till slut kom han över det och det är ju jobbigt att tvinga fram gråt en längre stund.
För att underlätta för Jörgen som höll på med markstenen så cyklade vi en runda bort till lekplatsen, Milo älskar lekplatser så det är med lite övertalning man kommer därifrån, idag var det att cykla och titta på hästarna. Hemma igen fick han hjälpa pappa igen och sedan blev det ett bad med hårtvätt och därefter nattinatti. Jag slumrade till jag med för jag var också trött.

En Molo täckjacka till Milo som jag fyndade på Tradera för 300 kr. Det är bra med en jacka när man bara ska iväg och handla. Jag tyckte bättre om denna än den röda Nova Star han hade förra vintern, muddarna är klart bättre för dom är inte lika klumpiga. Det är bara strl 86 men jag tror den blir perfekt, vi glömde prova den innan han gick i säng.

3 kommentarer:

A-K sa...

Härligt att gilla sin egen lukt!
Vet du att de finns till ca 1/2-priset hos parfym.se ;-)

Vilken fin jacka! Jag älskade ju Nova Star jackan och längtar faktiskt till deras utförsälning (den jag var på förra året) som jag hoppas blir av i år också.

Ja, kanske att Filippa växt lite till på längden. det var ju ett tag sedan jag mätte henne.

Vilken härlig kommentar av Milo!
När jag och Filippa var på Freeport idag hade hon full show för tjejerna som jobbar i butiken. "Många fina mollykäder" sa hon... och de var jätteimpade!
Det är mammas flicka det :-)

KRAM

Helen sa...

Gråtattacker på golvet känner jag igen. Till slut riktigt hör man hur framtvingat det är. Sen blir dom glada direkt igen :-)

Har oxå funderat på en jacka till Leo som komplement, men avstår nog. Han har ju flera höst/vårjackor och då kan man ha en tröja (som han oxå har flera av )under om det är kallt. Hela hallen är snart full med alla hans skor (ja, jag köpte för många i våras) mössor, jackor och tröjor.
Ligger lågt på ytterligare overall oxå. Vi börjar med den POP jag köpte förra året. Blir den blöt får det bli jacka/tröja och överdragsbyxorna.

Kram från oss

Unknown sa...

hahah sötnos! Den svarta var superfin. Gillade inte NS röda då Isak såg ut som en svullen tomat i den :D Tack underbaring för de fina orden i min blogg!! KRam!