måndag, september 06, 2010

Hängig Milo

I morse ville Milo inte vakna, han var trött. Han har ju varit förkyld i helgen men inte sjuksjuk. På dagis tyckte också han var hängig och hade varit på väg att ringa hem mej i förmiddags men så hade han lekt lite till och sedan var det middag och sovstund och efter det var han lite piggare så dom lät honom vara kvar, lite lite feber hade han haft, typ 37,7.
När jag kom och hämtade honom så var dom inne, bara några få barn kvar och dom stannade inne till jag kom för dom har en fröken på en annan avdelning som Milo är rädd för, hon är farlig säjer han men hon är jättesnäll. Han blir ledsen om hon är i närheten och han säjer att hon ska gå hem....ja herre du milde, stackars människa, bli ratad av en 2 åring. Hoppas han släpper det snart för det är ju synd om henne och det är ju någon form av fix idé hos Milo.
Smoothie funkar bra på gnälliga småbarn. Viss form av muta från mamma:)

 Jobbet har segat sej fram idag, hade noll lust att befinna mej i huset. Facket ringde också och nu drar dom igång processen med diskriminering av mej. Jag har meddelat chefen att dom tar tag i den biten nu. Blandade känslor från min sida, önskar att jag inte hade behövt vara med om detta överhuvud taget. Men framöver ska jag hänvisa alla diskussioner till facket så jag slipper ta skit från ledningen, om det nu blir någon form av tjafs. Någon som vill ha min plats i gamet?
Utköpt - nytt roligt jobb - vettig chef - skaplig lön. Det önskar jag just nu!

2 kommentarer:

A-K sa...

Filippa är inte heller helt på topp. Hoppas att Milo snart känner sig bättre!

Ingen reaktion från bossen på att facket nu anmäler honom för diskriminering?

KRAM

Helen sa...

Stackars fröken. Hoppas Milo börjar gilla henne. Förmodligen någon liten sak hon gjort som fastnat i Milos huvud. De fick smoothie på dagis som mellis förra vecka. ALLA hade älskat det.

Förstår att det känns mindre kul att vara på jobbet när allt detta pågår. Se framåt, nya jobb finns, snart blir du mormor.
kram