torsdag, september 23, 2010

Bloggar

På kvällen när lugnet lagt sej över K-vägen så sätter jag mej ofta vid datorn och kikar lite på olika bloggar jag tycker om att besöka. Tradera får sej en kik ibland, ofta har man fått ett mail om något erbjudande på barnkläder, Ellos eller något annat ställe. Ja det blir en del sidor man tittar in på och jag vågar påstå att innan jag fick Milo handlade jag inget alls via webben...men..det gör jag nu och det är övervägande av Milos garderob som är shoppad via webbshoppar. Jag handlar äver till mejsjälv och då får jag ofta små tips från andras bloggar. Som igår när jag såg en snygg kofta hos en tjej, en sådan ville jag ha och googlade på namnet. Hittade en webbshop, nej där fanns ingen i min storlek, hittade ett ställe till men där fanns ingen där heller men där stod att man skulle maila dem för dom kunde ha i butiken, sagt och gjort och jag fick napp, dom hade en i min strl och färgen jag ville ha. Detta är roligt måste jag säja:) men farligt också för det är väldigt lätt att hitta fina saker som man vill ha, det är lätt att klicka hem.
Denna månaden har jag vissa saker jag beslutat mej för att handla och det är ett par höstskor till mej, ett par Reebok och ev ett par jeans. Milo behöver inget denna månaden, han behöver ett par vinterstövlar men det är ju ingen panik.
Ja vad försöker jag nu säja med detta? Jo att jag vill dra ner på shoppandet och spara pengar till en resa. Ska bli intressant att utmana mejsjälv i nonshoppingmånaden(nästan iaf)
Här är en del av stenläggningen. Nu är det kanske lite svårt att se helheten men den får jag visa när allt är helt klart och rensopat, det ligger ju fin sand ovanpå stenarna. Det ska byggas en trappa i sten och slipersen ska laseras coxgrå.

Vilka komplimanger jag fick för min gröna Me&I tunika, t o m en lite smått "strikt" äldre man tyckte att jag var fin i denna gröna nyans, det är bra ros:) Den var superskön att ha på och man blev glad av den.

Linette, stackarn, har inte kommit iväg än. Hon kom hit en sväng ikväll med och åt middag med oss och tittade på Idol. Som hon längtar efter deras lilla troll. Vi satt och pratade lite om förlossningar och det känns så skönt för mej att hon tar allt med ro och verkar redo och trygg i sej själv. Lycka till älskade tös och njut av ett av livets största höjdpunkter! Det kommer dyka upp en länk till hennes blogg så småningom men än känner hon inte att den behöver vara offentlig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men moster vill kunna läsa hennes blogg ju:) snäääälllaaa Ja du var jättefin i den tunikan.....Kram syster H

WWmor sa...

Oj, vad fint ni får runt huset!! Jätte snyggt!!

kul med komplimanger.. bara att ta åt sig och njuta!"!! Tunikorna var jätte fina!!

Men attans.. nu är jag inne varje dag hos dig för att se om linette inte fått sin lilla son än.. superspännande.. ! Jag är också nyfiken på hennes blogg.. Liksom kul att få se familjen växa..

Resa.. visst är det väl underbart. vi kom hem i onsdags morse från spanien, malaga. Superskönt så här års.. 26-28 grader på kvällarna!! Lite skillnad än kylan här hemma..
Vart skulle du vilja resa då?

kramkram, hoppas lille barnbarnet snart tittar ut.. !!

Helen sa...

Vilken jobb J lagt ner på stenarna. Ser fram mot bild när det är klart. Det gör sån skillnad när det är fint kring huset oxå. I vårt område är det många som nu i sommar lagt sten på sina garageinfarter. Vi har än så länge bara singel. Maken la (anlitade polacker!) sten vid sitt förra hus. Så nån gång kanske det blir gjort hos oss oxå.

Efter att ha varit lugn på Tradera väldigt länge, så har jag gått ut hårt igen. Har blivit flera saker till Leo: pop-overall,eccostövlar, kavatkängor (ska hämtas idag), nya pop-snickarbyxor, en molofleece, vantar.
Nu tror jag ärligt varken han eller jag behöver något mer. Men som vi vet är det STOR skillnad på behöva och vilja ha :-)

Ha en bra helg och hoppas bebis kommer nån gång.

kram

A-K sa...

Vad duktig Jörgen har varit! Det blir verkligen jättesnyggt runt huset!
Nu tycker jag att lille Theo ska se till att komma i helgen!

KRAM