söndag, september 19, 2010

Bara så söt, tycker mamma:)

Vad har vi gjort idag då? Ja lite av varje men i princip bara varit hemma. Jag körde ut på Bauhaus och handlade sandlådesand som vi använder till att sopa över markstenen så det kommer ner i mellan. Nu är det inte många kvadratmeter kvar att lägga så Jörgen kommer bli klar i veckan, jättefint har det blivit och sedan blir det att plana ut så vi kan lägga någon form av singel på resten av uppfarten. När jag var på Bauhaus så smet jag inom Lindex och köpte ett par svarta jeansleggings, dom var lagom snygga på mina kraftiga ben, det är inte lätt att hitta sådana.

I förmiddags ringde min barndomsväninna Ulrika och vi pladdrade på i 1 timma och på lördag kommer dom till oss på middag, det ska bli riktigt roligt för vi träffas alltför sällan.

I övrigt så har vi lekt ganska mycket och jag fick sytt klart Milos mössa som är fodrad med en mössdel som är mindre innan för yttertyget, bara för att slippa att mössan kasar ner över ansiktet. Vet inte om det är en snygg mössa men lite småcool blev den nog istället.

När Jörgen var klar för dagen så tog vi en promenad och gick och röstade och där träffade vi på min lillebror och sedan ett par kompisar till Linette och Besim, ja Besim träffade vi också och fick rapporten om att Linette mådde bra:) Jag har pratat med henne nu ikväll och det är lugnt på barnafödande fronten, men det kan ju inte vara länge kvar nu. Har inget hänt innan den 30/9 så sätter dom igång henne, men så länge ska hon nog inte behöva vänta.

2 kommentarer:

Helen sa...

Grönt är skönt :-)
Mössan är jättesnygg till jackan.
Och jag är så "blåfokuserad". Fast det är enklare att tvätta hans kläder om det mesta går i samma färg :-)

Vi mätte Leo häromdagen och han är hela 84,5 över havet. Så lite kortare än snittet är han.
12 kg har han äntligen kommit upp i.

Förstår att du är lika ivrig som Linett i bäbisväntan. Men han kommer när han vill.

Kram från en dimmigt sthlm

A-K sa...

Superfin mössa!
Perfekt att kunna återanvända gamla kläder :-)
KRAM