söndag, augusti 22, 2010

Somliga familjer är tokiga men vi är nog tokigast;-)

Planen för dagen var arbete hemma men det började med att regnet öste ner när vi hade varit vakna i en timma. Vad skulle vi då göra? Jag min toka sa till maken, -Ska vi köra till Ullared? svar, -Du är ju helt tokig! Hihi jo det är jag ju och det var bara något jag kom på sådär. Vi behövde inget och vi har varit där i sommar. Jag tänkte bara okej och började gå här och plocka. Då säjer maken, - Nettan kanske också vill med:-0 När ska man sluta förvånas? Jag hade också tänkt samma tanke att om vi nu skulle ge oss iväg så fick vi ringa och fråga Nettan också för hon går ju hemma och har lite tråkigt vissa dagar. Finns ju inget värre än sista tiden innan man ska få sin efterlängtade bebis.

Ja sagt och gjort, maken ville köra till Ullared och jag frågade verkligen mer än en gång om han var helt säker, bara så ni inte tror att han är en toffel;-D
Det blev bara jag Jörgen och Milo som körde. Milo skötte sej som ett A-barn, somnade en kvart innan vi var framme och sov vidare i vagnen. När han vaknade satt han fint i vagnen i ett par timmar till vi var klara och sedan i bilen hem tittade han på en ny film han fick.

Milo packar upp sina och våra saker. Han fick lite duplo, plastdjur, målarbok och färg. Kläder köpte vi inga till honom, jag hittar aldrig något direkt som jag gillar, jo ett skärp fick han. Nya tandborstar till eltandborstar var nog det som vi verkligen skulle köpa. Fast ändå hade vi två kassar fulla med allt annat krafs. Ja ni som brukar åka dit vet ju hur det är:)

-Roliga djur mamma!
Jättesöta bondgårds och vilda djur.

Milo kom i säng i vettig tid och sov kl 21, helt ok. Jag har gått och packat ihop Miloväskan och tänkt ut kläder inför förskola och arbete imorogn. Gudarna ska veta att jag INTE vill dit. Något som jag inte gjort tidigare är att önska att Milo ska bli sjuk...men...det gör jag nu. Hemskt att säja så men så känner jag just nu, han kan ju få lite feber t ex, inte bli riktigt sjuk.

Nu får det ta mej tusan bli full skärpning på viktfronten också, jag började ju så bra. Det är så förbenat lätt att tappa greppet. Hoppas ni alla får en bra vecka!

2 kommentarer:

Helen sa...

Inte alls tokiga tycker jag.
Likaväl som man går hemma och slöar så kan man gå i en affär. Kul av maken gillade idén oxå.

Lycka till med jobb och viktplaner. Ska hålla tummarna. Stå på dig mot chefen i alla fall.

A-K sa...

Inte det minsta tokigt tycker jag som får sådana där infall titt som tätt. Jag tycker att det lättar upp livet att jag sådana här "halvtokiga" grejor.
Och visst är det så att man alltid kommer därifrån med minst två fulla kassar, det gorde vi också sist och då hade vi ändå bara drygt en timme på oss :-)

Jag håller tummarna för att ni får en bra första dag tillbaka på jobbet och förskolan. Hoppas att det löser sig till det bästa på ditt jobb och att det hela snart är ur världen på ett eller annat sätt!

KRAM