måndag, augusti 30, 2010

Krig

Nu blir det nog krig. Fick svar av chefen att dom kunde erbjuda mej 6 månaders lön. No way! Jag har svarat att jag inte kommer godta det utan det får ligga i närheten av mitt begärda annars stannar jag på företaget och och tar hjälp av facket med vidare rättigheter en anställd har som utsatts av denna typen av diskriminering.
Jag har haft nära till tårar flera gånger idag så jag har hållit mej för mejsjälv i den mån det gått och när jag kommer och hämtar Milo så berättar dom att han hade varit otröstligt ledsen i middags och bara velat ha sin mamma. Det gjorde så ont i hjärtat på mej. Sa åt dem att händer detta igen så ska dom ringa mej så kör jag och hämtar honom, spelar ju ingen roll hur jag jobbar ändå....
Jag tror att han blir påverkad av inskolningsbarnen för där är ett par som gråter hela dagarna.

Hela kvällen har Milo varit låg och gått med snutte och napp, han är nog trött idag. Han ville inte ha middag, varken på dagis eller hemma. Just nu har han fått gå ut till Jörgen och hjälpa till med plattsättning så han kan komma på bättre humör och somna gott sedan.

Har inte gjort så många knop ikväll, lagat taiwok med kyckling och gjort ett GI bröd. Jag har också varit duktig och klarat en hel dag med bra mathållning. Något positivt i alla fall!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja bara stå på dig syster,du SKA ha minst tolv mån,är värd mer än så! Kram H

Gunsan sa...

GE HAN KRIG!!! Håller på dig:-). Kram

Helen sa...

Det sägs ju att "man ska välja sina krig". Men detta tycker jag inet du ska backa från. På honom bara!

Sen är det ju en balansgång det här med att oxå må bra. Att jobba kvar kanske tär väldigt mycket på dig. Men det är ju klart att chefen chansar och hoppas att du är så sur, så du tar hans sketna erbjudande.

Bara inte Milo oxå börjar bli sjuk. Inatt har vi haft en liten hostis, han fick Bisolvon imorse och så hoppas vi det går bra på dagis.

Kram

Annika sa...

Fy va tråkigt det ska behöva vara så :-( Tänker på dig!!

Håller oxå tummarna att det inte är någon förkylning Milo har på gång, härhemma är det krassligt tyvärr.

Kram på er fr. Syster o Vilde

A-K sa...

NÄ FY!
Vilket vidrigt förslag. Klart att du inte ska ge dig... han kör nog en ful och chansar på att du vill bort därifrån snabbare än kvickt och trodde att du skulle ta erbjudandet. Kriga på! Vi står på din sida!

Stackars Milo som är ur gängorna!
Hoppas att ni får en bättre dag idag!

KRAMAR I MÄNGDER!!!

GILO sa...

har du innlätt kriget idag eller du ligger i bakhåll? du vet vad jag tycker om detta behandlande av en chef. Hoppas Milo har haft en bättre dag idag. Jag ringer senare.