onsdag, augusti 18, 2010

Idag bara är vi vi

Tokig rubrik:) men den talar bara om att vi går här hemma och småfixar. Jörgen kom hem om på en fika. Milo sover middag på altanen och jag surfar en stund. Fast när Milo sovit klart så tar han och jag en runde ut till Center Syd och handlar lite mat och framför allt frukt, det måste finnas hemma när jag försöker minska i omfång, annars knäcker filmen...by the way, det gör den ändå ibland.

Sov skitdåligt inatt, gick i säng ganska sent men kunde inte somna och sedan har tankarna rusat på. Tror det blir bättre när jag väl för besked på vad jag har att vänta mej på jobb. Just nu känns allt ovisst. Tror inte bossen kommer gå med på den 14 månaderna i ersättning utan att han chansar på att jag själv kommer leta upp ett nytt jobb och sluta efter allt detta rabalder.....fast han tror nog fel isf. Jörgen berättade igår om en sak han hört på radion. Det var en chef som hade kallat sin anställde för dum i huvudet och det slutade med 50 000 kr till den anställde. Jag kommer inte bara släppa detta om han inte köper ut mej, jag godtar inte en sådan behandling efter 8 år på ett företag, så det så! Ni tycker säkert jag tjatar om detta men det är ganska jobbigt om jag ska vara ärlig, jag vill bara att det ska vara över men det lär ta lite tid.

Nu går jag och fixar liten lunch till mejsjälv och sedan blir det en liten blunder till Milo vaknar, det blir nog bäst:)

3 kommentarer:

Gunsan sa...

Du ska inte ge dig...Ta inte skit från en sån chef...såna ska sättas på plats. Jag håller tummarna för dig att han köper ut dig. Jag kan säga att jag hade nog dragit honom inför domstol det kommer säkert kosta honom mer. Sen ska du försöka att inte bry dig fast det är svårt när du är hemma för VAB...du har laga rätt....ordna ingen barnvakt när Milo är sjuk utan ta VABen själv...du behöver inte ställa upp mer för det företaget.
Jag kanske kommer med Helene på klädpartyt om det går bra?=))....kram på er..

M sa...

Tack Gunsan. Jag kommer bli en jobbig anställd om jag ska vara kvar, tänker inte ställa upp ett dugg utöver det som jag ska enligt lag.
Klart ni är välkomna, fick mail från Paula innan och hon ska ha även vuxenkläderna.
Kram på dej!

A-K sa...

Tjata på du... bästa sättet att bearbeta jobbiga saker på!
Jag håller tummarna för att företaget köper ut dig och att du slipper dem för all framtid. Du är absolut värd något mycket bättre!

KRAM