måndag, augusti 16, 2010

Ängelholms hembygdspark

Vi har haft en kanondag ihop med Cecilia och Matilda! Bilarna styrde mot Ängelholms hembygdspark och det ångrar vi inte en sekund, tvärtom frågade vi oss varför vi aldrig kört hit? Verkligen att rekommendera för oss med mindre barn. Lekplatsen var stor och helt perfekt för små barn att klara av att leka på, klätterställning för småbarn vilket det ibland finns lite lite av på vissa lekplatser. Sedan fanns det en djurpark på området med många fina djur och dom hade det mycket bra i sina inhängnader. Ja jag tyckte att det var den bästa lekplats vi någonsin varit på.
Milo och Matilda diskuterar något på sitt egna lilla vis, fullkomligt överens.

Jag, Milo och Matilda åker häst och vagn, mycket uppskattat av dem.

Vi hade fika med oss men det var lite irriterande med alla getingar som ville smaka. Tyvärr är det ju ofta så i augusti månad. När vi skulle hem så somnade Matilda i sin bilstol under tiden vi stod och sa hejdå. Milo somnade så fort jag började köra. På väg hen fick jag ett infall och stannde på centrat Familia och fick ju gå där i lugn och ro medans Milo sov i vagnen. Köpte en påse med bondgårdsdjur åt honom och en tunika på Lindex till mejsjälv.

Söt gräddvit sak med virkade spetsar vid volangerna.


Projekt storstädning av extra bilstolen är klar. Vi hade satt den i garaget och misstänker att vår katt Fanny har blivit instängd och använt bilstolen som kisslåda:( Vi har verkligen sanerat varje minsta lilla detalj med ättika och sedan tvättmedel, så nu luktar den normalt igen.

Nu kom min söta dotter och svärson så nu ska jag hjälpa henne med en blogg och umgås med dem. Som jag är nöjd med denna dag! Tack söta syster! och Matilda såklart:)

2 kommentarer:

A-K sa...

Det lät som att ni haft en perfekt dag!
Härligt att få gå runt och njuta av lite shopping i lugn och ro :-)
KRAM

Anna sa...

Hej Marie,
Nu är jag tillbaka i cyberspace, tro inte jag inte läst din blogg för det har jag men tiden till att kommentera har inte funnits och jag måste erkänna att energin har trytt den också. Vilken fin tunika du handlade, gillar modellen jättemycket. Skulle också vilja handla men i lugn och ro och barnfri. En helg längre fram kanske. Ängelholms hembyggdspark är toppen, var där för ett år sedan, innan jag började jobba. Perfekt för små barn som har spring i benen. Kan tänka mig att Milo tyckte det var spännande med djuren som finns att titta på. Nu har vi kommit till rätta och köket är klart så det vore jättekul att träffas snart. Ha det så bra så länge och massor med kramar.
Anna