söndag, augusti 15, 2010

Cirkus och kräftskiva

Igår var det ju verkligen inneväder här hos oss, det regnade konstant från morgon till natt. Detta innebär inomhuslek, eller det blev så hos oss. Vi byggde upp Brios tågbana och det var roligt, tidigare har banan mest rivits upp så fort man satte ihop den.

När Milo osv middag så körde jag och handlade mat, systemet och fyndade lite på Panduros 70% rea.
När jag kom hem var det dags att göra vid oss för Milo skulle på cirkus med Linette och vi skulle på kräftskiva hos min syster H. Linette var så snäll så hon tog Milo hela kvällen och det hade gått jättebra. Blev dock lite rörd inatt när han vaknade till och upptäckte att det var jag som låg sidan om, då började han gråta och sa -min mamma hemma igen. Älskade unge! Imorrse berättade han om allt han och Nettan gjort och det var verkligen med entusiasm och glädje, han hade sett en get, kamel, ridit pponnyhäst, en läskig clown som han blev rädd för mm.

Vi hade supertrevligt! God mat och dricka och mycket trevligt sällskap. För vår del är det första gången vi är borta så länge på kvällen utan Milo, kändes faktiskt bra att få sitta ner i lugn och ro utan att ha uppsikt över vad en påhittig son kan göra.

Idag är det bättre väder och Jörgen måste lägga markstenen. Jag och Milo kör och hälsar på min styvmor och pappa, om dom är hemma vill säja:) Har inte ringt och kollat det än.
Kan ni ha en underbar söndag alla!

1 kommentar:

Helen sa...

Vilken mysig kommentar om att du var hemma igen. Sånt värmer.

Jag saknar så att ha släkt/föräldrar i närheten som man bara kan åka och hälsa på så där.

Hoppas nästa vecka oxå blir fin. Vädret verkar vara lite bättre i alla fall.

kram