torsdag, juli 15, 2010

Vaken son

Vi har en nattarantare här idag:) Milo är pigg och glad och tycker inte att det är dags att sova, jag har försökt en gång tidigare ikväll men där märkte jag att det inte var tröttigt så jag gav upp.

Jag tror han håller på att ställa in semesterklockan för imorgon är sista dagen han måste gå upp i tid, skönt för honom och maken. Jag ska allt plågas en vecka till.
Plågas är rätta ordet för jag kan berätta att mötet med facket idag slutade med ett förslag om en summa för att jag ska sluta jobba och det handlar enbart om att dom vill ha en person på 100% , inte mina 80% samt att jag är hemma för vård av sjukt barn ibland och det funkar inte!. Jag kommer inte få reda på något just nu för chefen går på semester och även jag. Facket var smått chockade över hans beteende och diskussion. Jag känner mej kränkt och kommer sakna mitt arbete om det nu blir åt det håll det lutar.
Men vem vet, det blir kanske bättre i framtiden med ett ev. nytt jobb. Summan som är föreslagen gör också att jag kan jobba halvtid ett bra tag om jag vill. Ja den tiden den glädjen/sorgen, jag vet ju inte hur det slutar.

Imorgon blir det iaf kaneval och en liten nattgäst som heter Tilda:) Det ser vi fram emot, familjen ger en positiv energi.
Nej nu måååste Milo sova för annars får jag inte liv i honom vid halv sju imorgon.

2 kommentarer:

A-K sa...

Nä... jag blir heligt förbannad när jag läser om hur du behandlas på jobbet!
Kanke vore det bästa att komma därifrån en gång för alla! (Fast visst är det så att man helst vill sluta på sina egna premisser!)
Jag hoppas att nästa vecka springer på i en rasande fart så att du snart får din välförtjänta semester!

KRAM

Anonym sa...

hej Milo va duktig hos mormor hela dagen men hade fullständig koll så jag inte försvann ur sikte.Mormor hänne hörde jag nog 1000 gånger. Idag är här tyst och jag känner faktiskt saknaden av hans röst.

ditt jobb ja det finns faktiskt något som heter diskrimineringsnämnden dit skulle han anmälas den grisen.