fredag, juli 09, 2010

Ledsen arg och upprörd

Idag har jag fått ett mail från min chef om att han tycker att jag är borta från jobb för mycket och vill ha ett möte med mej i nästa vecka. Han tyckte också att det var en idé att jag hade ett ombud från facket med mej så allt gick korrekt till. Detta innebär att han vill peta mej för han har gjort så här med andra kollegor tidigare.
Jag har varit hemma 12 dagar på 6 månader. När jag varit hemma så har jag jobbat hemifrån så gott jag kunnat. Det var som ett slag ansiktet att få detta mail och jag blev rikigt ledsen.
Jag har kontaktat facket och dom tyckte att det var mycket dåligt av honom och så får man inte göra/skriva. Jag hinner inte få något ombud utan för gå på mötet och lyssna och ta det vidare till mitt fackliga ombud. Vad gör man? Jag sitter ju lite i en rävsax för jag vill ju helst bara jobba 75% och hur får man ett sådant nytt jobb?
Usch vad jag är besviken på allt som rör jobb:´(

Milo är ju sjuk fortfarande och fick Kåvepenin för han hade en sänka på 84 och det betydde en bakteriell infektion. Luftrören var ansträngda och febern sitter i. Stackars min lille älskling!

4 kommentarer:

A-K sa...

Nämen vad säger du! FY vad dåligt!
Men kan inte facket leta fram ett ombud till nästa vecka? Det var också dåligt!
Så där får man ju inte bete sig som arbetsgivare. Folk har rätt att vara hemma med sjuka barn och vara sjuka själva.

Håller tummarna!
KRAM

A-K sa...

Nu blev jag så upprörd att jag glömde Milo...
Hoppas att han snart kryar på sig!
KRAM

Malin sa...

Fy fan rent ut sagt!!!!
Stå på dig Mie, Tänker på dig!
Hoppas Milo mår bättre snart!
Massor av kramar

Helen sa...

Säger som de andra. Fy fan vad grisigt. Du har ju verkligen varit mån om att jobbet inte skulle bli lidande, jobbat hemifrån och så.

Manliga chefer skulle bara veta vilken kraft det finns i småbarnsmammor. De om några kan kompromissa och planera och få jobb gjort på kortare tid än kanske andra kollegor.

Och så fegt av honom att maila nu inför sommar och semester. Varför kunde han inte tagit detta till hösten på ett möte er emellan.
Jo, det handlar om feghet.

Stå på dig bara. Ska tänka på dig.
Hoppas oxå ni blir friskare båda två. Det låter verkligen som du behöver din semester nu

Många kramar från oss