torsdag, juli 08, 2010

Bakslag

Inatt blev Milo sämre och när vi gick upp hade han 39,3 i feber. Tur att mormor och morfar skulle komma hit, tyvärr blev dagen inte som planerad med djurparksbesök för Milo sov middag 3½ timma. När han vaknade var han piggare och jag avbokade ett läkarbesök vi hade kl 16.00, eller rättare sagt dom ringer upp oss imorgon bitti och kollar hur han varit under natten.

Pontus och Tilda kom hit en sväng och det var roligt tyckte vi alla. Milo och Tilda fick leka lite på avstånd så hon inte skulle bli smittad, visserligen inte helt enkelt. Dom är båda i en ålder där dom gärna vill ha samma sak samtidigt men dom är ganska duktiga på att lösa det själv.

När dom kört hem ville Milo sitta i soffan och se på Bondgården(film) och det tog inte lång stund förrän han sov igen. Han vaknade efter en timma och var olycklig men kunde inte hålla ögonen öppna. Jag tog upp honom och fick i honom en supp för jag tror han har ont någonstans för han slänger med huvudet i sängen och kan inte slappna av, öronen kanske?
Det är inte bara Milo som är kass, jag har råkat ut för en, som jag misstänker, käkledsinflammation. Jag har så ont i ena käkleden och det blir bara värre och värre och nu börjar jag svullna strax under tinningen, det är tredje dagen idag. Jag kan bara öppna min mun ca 1 cm och det är lite svårt att äta. Ringde vårdcentralen om det också och jag ska ta en Ipremkur och blir det värre så ska jag ringa igen, det blir värre. Jag har inte ont i någon tand och det sitter lite för högt för det tror jag.

Jag ska vara hemma från jobb imorgon för nu vill jag själv ta hand om min son, det ska inte beslastas andra hela veckan, någon måtta får det vara. Visst har jag mycket på jobb men jag förberedde idag för jag misstänkte att det skulle bli en hemmadag. Han är ju trots allt viktigast!

1 kommentar:

A-K sa...

Men usch så många tråkigheter. Trist att du också är dålig!
Hoppas att ni snart kryar på er!

KRAM