tisdag, juli 06, 2010

Hos mormor och morfar

Lillponken är förkyld och trång i luftrören så det hostas en del. Han har varit feberfri på dagen idag men nu ikväll dom den igen, visserligen bara 38,5 men det visar ju att han inte är frisk än.
Mormor och morfar har ställt upp för oss idag och det är jag innerligt tacksam för, jag vet ju att Milo älskar att vara där och säjer ofta att han tycker vi ska köra dit. Igår log vi åt honom för vi var ute och körde en extra runda för att Milo skulle somna och när vi kom igenom byn som dom bor i så säjer Milo, ska till mormor!? Han visste var vi var än om vi bara körde en omväg från affären och hem.

Imorgon blir det min syster Heléne och systerdotter Alex som ska passa honom men det var uppbokat sedan tidigare, H och A ville gärna ha honom en hel dag och kanske kör dom till en lite djurpark eller till något mysigt fik, det uppskattas även av en liten buskille:)

Jag har inte fått tagit några foton på ett par dagar, har heller inte fått stylat röda rummet för en viss liten person släppte inte sin mamma på hela dagen igår, det är det värsta med en sjuk Milo, han kan inte vara utan min närvaro 5 minuter, hur är era barn när dom är sjuka?

2 kommentarer:

Helen sa...

När leo är sjuk förvandlas han till en liten klängapa. Men det är mysigt tycker jag. Även om man är vuxen vill man gärna bli ompysslad när man är sjuk.

Var glad att du har folk omkring dig som kan ta Milo dagtid ibland. Det måste vara guld värt säger jag som saknar det.

Hoppas han blir frisk fort

Kram

A-K sa...

Men så många inlägg jag missat!
Vi blir också förvånad över när Filippa känner igen platser :-)

Kram