fredag, juni 11, 2010

Trotsar sommaren

Igår hittade jag blåklint på min kvällsrunda med Milo och Timmie, jag var bara tvungen att plocka dem och nu pryds mitt köksbord av dessa härliga blommor.

Vår kväll blev inte alls som planerad igår. Filmen jag berättade om att vi skulle se blev inte sedd. Milo vaknade i förrgår och det slutade med att han somnade vid 22. Han fick gå på dagis för han var pigg och glad men tyvärr var det skenet som bedrog och på eftermiddagen ringde som och sa att Milo hade sovit i 3½ timma och var ledsen så jag fick köra hem och hämta honom. Feber igen visade det sej och nu idag är vi hemma igen.
Tillbaka till kvällen igår. Jag gick sovrundan och Milo somnade direkt men vaknde när jag bar in honom och sedan var cirkusen igång, en sur och irriterad son som inte skulle sova, i 2 timmar höll han på så. Kan "förtelle" er att jag inte var speciellt road.

Idag är det samma gnälliga påg, vill inte vara själv på golvet, vill inte göra något.....bara sur och irriterad. Vi får nog tusan köra och titta på något som han gillar än om han är sjuk för detta tär på mina krafter.

2 kommentarer:

A-K sa...

Usch vad trist att Milo fortfarande är sjuk!
Visst tär det på humöret när det är gnälligt mest hela tiden.
Filippa är inte heller på sitt bästa humör och vägrar att somna i sin elelr vår säng och vill bara somna på soffan. Dessutom har hon världens separationsångest och blir jätteledsen när någon ska gå.

Hoppas att ni hittar på något kul idag!

KRAMAR

Helen sa...

Sägers om A-K, usch vad trist.
Även om man blir irriterad så är det ju så synd om dom. Bara att gilla läget. Du får njuta av dina fina blommor :-). Som om det nu hjälper!

Vi har skämt bort Leo några dagar med att somna i vår säng, så nu är det protester när han ska ner i sin egen. Inser ju att det sen under semestertider kommer bli senare kvällar. Får ta kampen till hösten sen.

Se till att vila er och ta det lugnt i helgen.

Kram från ett mycket regnigt stockholm