onsdag, juni 09, 2010

Flyttning av leksaker

Att jag kan vara lite impulsiv ibland har nog inte undgått min närmsta:) Idag hade jag ett behov av att göra något och det gjorde jag:) Istället för att ha en hel del leksaker i en del av vardagsrummet så fick dom flytta in i rummet som ska bli Milos när han blir lite äldre. Det är Linettes gamla rum och det är betydligt större än det han har idag, tror det är ca 18 kvm. När jag påbörjade detta projekt drog det med sej sortering av Linettes saker också och en rejäl avtorkning av hyllorna för dom var lite väl dammiga:)

Som det är nu så får hans leksaker inte plats på hans lilla rum för där finns spjälsäng och skötbord och en barnbokhylla, samt hans egna lilla bord med två stolar. Det blev helt plötsligt mycket prydligare i datarummet/vardagsrummet och det gillar jag. Jag är nog lite tråkig i min inredningsstil för den är kanske för klinisk för en del men jag är inte så förtjust i för mycket prylar.

Så här ser det ut där jag flyttade in en del av hans leksaker.

I rummet finns en 90cm säng och en stor röd skinnfåtölj med ett litet vitt bord. Funderade på om jag skulle köpa ett överkast som är USA inspirerat istället för att påbörja tapetsering och målning. Gardiner som passar till får jag nog också hitta för dem som sitter nu har några blommor och är svarta och röda. Kommer köra på med färgerna, vitt/blått/rött och beige.

Imorgon får lillplutt gå på dagis för jag tror han är redo för det nu. Det hade gått bra hos Linette, dom hade varit och matat ankorna och åkt tåg och det har vi fått berättat flera gånger för oss ikväll:) " Ankorna åt böööd" " Tåget kör fort" Det pratas på väldigt mycket här och fem-ords meningar kommer så smått, fast 4 ord är mycket vanligare än så länge.

Nu ska maken och jag sätta oss och se en mycket sorglig film så här kommer nog snyftas en hel del. Jag fick den i födelsedagspresent av maken. Linette och Besim lånade den häromdagen och båda två snyftade i kapp hemma hos dem:)

2 kommentarer:

Helen sa...

Vad skönt att Milo kan gå på dagis imorgon. Visst känner man sig effektiv när man börjar röja så där. Jag går och laddar för att måla Leos rosa vägg blå och köpa säng till honom. Snart så ska det bli av...

Jag tycker heller inte om mycket saker framme men nu har jag gift mig med en "samlare" som gillar att saker liggandes synliga och så fick vi en liten tornado. Bara att gilla läget :-)

Hoppas resten av veckan blir bra
Kram

A-K sa...

Vi brukar ju också ha leksaker i en hörna av vardagsrummet. Men ibland blir jag så trött på att se dem så att jag sorterar bort dem i ett annat rum.

Kram