tisdag, juni 22, 2010

Påfyllning av klädförrådet


Nu är det ju rea tider igen och då brukar jag fylla på Milos klädförråd. Han behöver iofs inte lika mycket denna säsongen för han kan fortfarande ha mycket av det han hade förra sommaren. Anledningen till det är att han mest växt på längden och då funkar de flesta shorts och t-shirts. Sedan finns det alltid vissa plagg man är svag för och bara mååste köpa. Det har blivit ett par plagg till kommande barnbarn också, det är ju så nuttigt med strl 56:) Bilden ovan är Milo nya jacka med avtagbart fleecefoder och tunnt fodrade överdragsbyxor(också vind och vattenavvisande)strl 92 tog vi i detta så det kan hålla ett tag.

Här har vi killen som helt plötsligt älskar att leka med Duplo, han har lekt med det helt själv i över en timma ikväll. Från att ha haft en period med sjukdomar och en väldigt frustrerad och gnällig/ledsen/klängig Milo så är han glad och leker, det känns så bra att ha tillbaka vår positiva gosse. Fast vi har kommit underfund med att jag har ett dåligt inflytande på honom, så fort jag visar mej så blir han mammig och vill vara i min famn. Är inte jag i närheten så klarar han sej perfekt själv:)

När Milo var borta från dagis i 2 veckor pga ögoninflammationen så hade föräldrarna haft en insamling till fröknarna så det hade vi inte kommit med på. Jag snappade upp Helen och Leos idé och köpte varsin flaska fin olivolja med citronsmak, det blev dom mycket glada för:) Tack för ditt tips H:) än om du inte gett mej det direkt, jag bara tjuvade din idé..hihi

Vi har varit ute mycket idag från det vi kom hem till det var dags för sen kvällsmat. Det har ju varit helt underbart väder och man vill ju inte att dagen ska ta slut!! Hoppas vi får sådant väder i helgen också.

2 kommentarer:

Helen sa...

Varsågod, bjuder jag gärna på. Bra saker ska man planka.
Fröknarna här uppskattade det oxå.
Vad skönt att glada positiva Milo är tillbaka. Man riktigt ser hur bra han mår nu.
Uj, jag kommer få svårt att hålla mig från rean. Herregud, Leo har kläder som ännu är för stora till honom!

Kram

A-K sa...

Kul att Milo är på sitt soligaste humör igen!
Filippa gillar också Duplo och kan hålla på med det hur länge som helst :-)
När ska vi köra 23-månaders EFIT:en?

Kram