torsdag, juni 03, 2010

En dag i bilder

Vid sjutiden i morse är Milo redo för att packa ner vattenflaskan i ryggsäcken inför deras utflykt. Dom skulle hem till en av dagisfröknarna som har en enorm trädgård med studsmatta och annat kul.
En bild på min skrivbordsplats på jobb

Här smyger jag in med kameran för att ta några bilder innan Milo ser mej. Dom är på sitt utflyktsmål och Milo går och lullar runt och fixar med lite blandat.
Här tog han en grytlapp i handen innan han plockade upp bandyklubban:) Var får dom allt ifrån?

Nu upptäckte Milo mej och då gör han alltid så här. Tar händerna för ögonen och kvider lite och sedan brukar han komma springande med ärmarna utsträckat, idag fick jag allt komma till honom:)
Bortskämd?
Denna underbara bild fick jag tagit precis innan vi körde hem från dagis.
Skitiga ungar är lyckliga ungar!

Måste visa vår nya azalea som slagit ut i blom, så vacker.
Milo hjälper till att vattna.
 Mormor och morfar har varit här med små plantor som vi planerat ut, prydnadspumpa, squash och purjolök.
En glad liten skitunge:) Säkert lycklig för han lyckades spruta ner mormor med vattanslangen när hon inte var beredd;-) Som vi skrattade gott!

Jag tog vår 20 minuters runda med Milo i vagnen och Timmie i koppel och då somnar Milo så fint och jag slipper bli irriterad och han övertrött. Vi kör med detta när det är fina kvällar för det är så skönt med en promenad då.
Imorgon ska dagis ha en planeringsdag så barnen får lämnas till vikarier och det vill inte vi så Milo får vara hos mormor och morfar och det berättade han får oss vid middagsbordet nu ikväll. Han älskar ju att få vara där och jag vet att mormor och morfar älskar att ha honom där.
Nu kom min söte make med en kopp kaffe till mej:) och jag ska kolla lite bloggar och sedan blir det väl TV en liten stund innan sängtid.

2 kommentarer:

Helen sa...

Härliga bilder. Visst är det kul att stå och smyga på dom en stund när man hämtar, innan dom ser en. Leo brukar nästan alltid komma springande till mig.

Tänk att vatten är så kul. Leo vill fylla på vattenkannan HELA tiden och vattna. Lite jobbigt tycker hans mamma dock!

Vårt dagis har oxå planeringsdag nästa vecka, då ska pappa var ledig. Vi får inte lämna någon annanstans.

Natti från oss

Anonym sa...

villka fina foto jag har sparat några av Milo. Kul att se ditt kontor det ser ljust och fint ut.
Jag ser fram mot morgondagen för att ge igen med vattensprut på Milo. ha ha Nä att han ska traska runt och babbla lite här hos oss. Vårt hjärtebarnbarn. godnatt !