onsdag, juni 02, 2010

Duktig mamma

Nu har jag äntligen tagit mej själv i nackaskinnet och gjort mitt första träningspass på minst 6 år! Jag tränade för instruktör idag och det gick jättebra. Nu ska jag bara pricka in vilka dagar jag ska träna. Tror jag fortsätter med onsdagar efter jobb och ett pass på söndagar när Milo sover middag, det får bli första början. Ska känna mej lite hemma innan jag går på andra träningsformer. Känner mej iaf väldigt nöjd med mej själv just nu.

Har också fått en anledning att behöva gå ner i vikt...får skylla mej själv för jag bad om att få min jeanskjol i en storlek mindre för den var aningens stor. Nu skiljde det ju ganska mycket mellan XL och L så jag måste ner några kilo. Visst kan jag ha den men den är lite liten. Kanske en bra sporre:)

Lite näbbig son eller kaxig är kanske ett bättre ord. Han har fått in ett par dagisfasoner.
  1. När han blir arg så spänner han ögonen i oss och slår till med armen och säjer tydligt -SLUTA
  2. Om vi ska ta något han inte får ha så kommer nästa tydliga ord fram -SLÄPP
Vi småler inom oss men här gäller det nog att markera och avleda så det inte blir en kamp mellan två viljor. Någon som har bra tips på var man kan läsa om hur man bäst möter dessa små troll som börjar visa en kraftigare vilja. Nog ska han få tala om sin mening men det ska ju inte bli fel för det. När jag hör andra berätta om sina småttingar så är Milo väldigt lätt att ha och göra med. Men ibland funderar jag på om det är för att han har oss tillhanda alltid och vi har bara honom att ta hand om och ofta så gör vi det han vill hitta på. Hmm ja jag har många funderingar som ni ser:)

Ikväll tog jag vagn son och hund på en promenad vid åtta och Milo somnade på 5 minuter men det var en så härlig kväll så jag fortsatte en runda på en halvtimma, så skönt med sommarkänslan! Njut livet alla

Inga kommentarer: