lördag, maj 08, 2010

Nu så!

Vi har haft en bra dag och har hunnit med lite blandat. Milo är inte på topp och blir fort trött så redan 10.30 sov han gott i vagnen och sov i 3½ timma. Under den tiden fick jag sorterat bort alla bebis leksaker och städade undan en hel del och vek en maskin tvätt.
Kokte några ägg och öppnade en burk makrill i tomatsås till en smörgås och vet ni vad? Det var så gott! Vi äter ju sällan ägg här i huset för det känns fel att sitta med ägg och säja till Milo, Nej sådant får du inte äta och att vi själv sitter och trycker in. Nej det får vänta till han förstår varför.
När vi hade fikat i lugn och ro med en sovande son utanför fönstret körde jag iväg till Borgeby för att se om dom hade några skor. Och jo det hade dom, flera fina men till slut valde jag ett par som var så sköna på och användbara till mycket, precis så som jag ville dom skulle vara.
Faktiskt väldigt snygga till Odd Molly Berry dress.

På tal om Odd Molly så fanns en butik intill skoaffären, Borgeby Kids & Friends tror jag den hette. Jag gick in där för skoj skull och vilken butik!! Jag skulle kunna gå där i flera timmar, dom hade mycket till barn och flera olika fina klädmärken som jag gillar. Sedan fanns det en massa sköna prylar som förgyller vardagen. Till vuxna fanns så läcktra kläder, Odd Molly, Hunkydory och många fler, inga billiga kläder men ajajaj så mycket snyggt! Fanns t o m en Fonda dress i cerise strl 4 som jag var sugen på men nu var det ju skor jag skulle ha, jag har fått tillräckligt på det senaste.

Nej det var bäst att köra hem fort som attan;-) Väl hemma så satte jag en vetedeg så Milo och jag fick fördrivit eftermiddagen med att baka bullar, halv sats med kanel och halv med kokos, så goda kan jag meddela!

Baka baka bullar och äta deg:)


Mums

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom va riktigt snygga dina skor!
Jag får ta mig en titt inn där i den butiken,jag har bara tittat på skylten innan. Lille Milo ,mormors älskling han får snart bli frisk ,säkert bättre i morgon. Fast bullar va väl kul att baka! Vår dag var först lite halvtråkig men sedan kom jag på en ide´. Vi körde och gick hundslingan i Landskrona. Den gick över exercisfältet och vi slank in till Thomas o Paula och fick kaffe. Barnen sov för dom hade varit med dem på busfabriken i HBG. Det tycker Pascal är toppen och han var slutkörd. Thomas tog med Eddie och väckte dem ,det tog en liten stund sedan piggnade dom till. Pascal har börjat och prata mycket sedan vi träffade dem sist, som väl är.Nu är han ung. som Milo i talet, man ska va föräldrar för att förstå allt.

Helen sa...

Visst blir man "lycklig" när man hittar en sån klädaffär :-)
Fast man får hålla i plånboken.
Men du lär säkert åka tillbaka dit!

Fint tält Milo fått, grönt oxå, ha ha.

Leo som äter ägg till frukost varje lördag och söndag. Hoppas Milos allergi försvinner. Men jag håller med - makrill och ägg på grovt bröd är mums. Det kör jag som lunch ganska ofta faktiskt.

Se nu till att få Milo frisk så han kan busa med de andra barnen på dagis.

Ha en bra vecka

Kram