söndag, maj 23, 2010

Bröllop mellan Linette och Besim 2010-05-22

Hur ska jag lyckas sammanfatta denna helgen? Stora känslor i svall, jätteroligt, vackert, kärlek, nerver och en så underbar upplevelse!

Om vi börjar med fredagen så hade jag semester och från det Milo och jag vaknade så satte förberedelserna igång. Vi åkte och hämtade Linette och körde och handlade lite diverse som behövdes. Sedan blev det raka spåret till lokalen som skulle pyntas och dukas inför festen. Milo är ju ett så snällt barn så han somnade i bilen på vägen dit och över i vagnen när vi kom dit, sedan stod han ute i det vackra sommarvädret och sov i 3½ timma:) Det behövde vi för när han vaknade var allt klart för vår del. Det blev jättefint med dukningen och borden fick bra plats. Där kom strax över 100 personer som skulle äta.

Vi somnade ganska så utmattade på kvällen och fick sova till halv åtta på lördagsmorgonen. Iväg till lokalen igen och fixade lite till och sedan körde jag hem för att hjälpa Linette med håruppsättning och annat. Hon blev så nöjd med sin uppsättning och jag såg det som en stor ära att få göra vid henne! Tack älskade Nettan!

Nu låter jag bilder tala:)


Ringen som sluter dem samman.

Lucas önskar dem lycka till

Ringen

Härlig bild på brudparet
Min underbart vackra dotter!

Två söta töser, Tilda och Matilda.

Brölloptårtan
Princess med vit macipan och lila rosor.

Jag och Milo äter tårta
Tilda och Milo dansar, så sött!


Vi hade en underbar dag och alla var så nöjda och glada. Linette och Besim lyste av lycka och kärlek.
Kl 04,20 i morse steg Jörgen upp för att köra Linette och Besim till tåget i Svågetorp där dom sedan skulle vidare för sin smekmånad i Spanien. Linette ringde innan och berättade att dom kommit fram och det var så fint där dom skulle bo och varmt och gott var det.

Kollade på vädret och det visade 23 grader så nog har dom det gott alltid. Dom behöver denna resan för dom har haft en tuff period med mycket jobb, bebis i magen, Linette som blev inlagd och allt inför deras höjdpunkt bröllop.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Så vacker hon är i sin fina brudklänning och fina håruppsättning. Önska dom lycka till från mig=)))....kramar Gunsan

A-K sa...

WOW vilket vackert brudpar!
Stort grattis och lycka till till Linette och Besim!

Och vad fin du är i din Berrydress!
Jättefint kort på Milo och Matilda när de dansar :-)
KRAM

A-K sa...

Haha.... måste tjejerna heta så lika?
Milo och TILDA menar jag ju såklart!

Helen sa...

Skickade er en tanke i lördags. Vad skönt det är när alla förberedelser funkar. Och Milo som hjälpte till genom att sova länge :-)
Vad stilig han var i sina kläder.

Tänk när han ska gifta sig en dag!
Och bruden var jättefin. Ingen mage ser ut att synas än.
Nu får du pusta ut i veckan.

Kram