onsdag, maj 26, 2010

8 minuter och en kostnad på ca 10 kr

Ja det är vad jag spenderat ikväll;-) När Milo skulle sova så tog jag ett egenhändigt beslut och satte honom i bilen för att somna honom! Jag hade inte lust att bli irriterad ikväll utan kände för en hel kväll utan småfolk i famnen, elaka mamman. Det tog 8 minuter så sov han och jag körde upp ca 10 kr diesel:)

I övrigt så har vi varit ute hela eftermiddagen och kvällen. En tur till Sörens blommor har också hunnits med och vi köpte tre amplar med någon hängväxt med vita blommor som jag inte minns namnet på och en riktigt stor pelargon, blodröd. Vi skiftade runt lite på de stora krukorna här på tomten och nu ska jag bara ha 4 blommor till för att fylla de sista krukorna.

Linette ringde tidigare ikväll och då satt dom på flygplatsen i Alicante för hemresa kl 21.00. Jörgen ska hämta med i Svågetorp inatt, han är alltid så snäll och ställer upp, Linette har alltid haft honom lindad runt lillfingret, fast det håller han nog inte med om..hihi.
Hon berättade att hon hade köpt en fin skinnväska till mej och det blev jag väldigt glad för, Linette brukar ha god smak så jag litar på hennes beskrivning om att den är snygg.

Ni vet jeanskjolen jag köpte, den med påsydda volanger från Provrummet. Där var ju fel på nr 1 och jag fick hem en nr 2 som där också var fel på och dom hade missat titta över den innan dom skickade, tydligen hade dom haft lite problem i produktionen. Nu har jag fått erbjudande om en ny kontrollerad till halva priset. Jag har inte bett om det och blev förvånad över det proffsiga erbjudandet, en eloge till J på Provrummet! Nu hoppas jag få en hel kjol:)

Nu ska vi väl se lite på Milo busen tycker jag. Här kommer en bildserie där han sitter på sin häst och ramlar med flit, skrattar gott åt sina egna tokigheter:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Goe pågen :)

Mjo nog hade hon skjutit iväg, framför allt på längden! Hon har vuxit 6 cm på fem månader men bara gått upp 900 gram och vi som tycker hon är rultig :)

De hade inga stopp och väx piller till mig heller. För jäkligt!

Kram

A-K sa...

Smart drag att söva honom i bilen. Det gjorde vi med Anton ibland när han var liten.
Perfekt erbjudande på kjolen ju :-)
Vad söt Milo är när han ramlar av hästen med flit... Filippa har en likadan, en röd!

Kram

Unknown sa...

Sötnosen!! Jobbigt när inte sömnen funkar som den skall. Hoppas det bara är en fas och att det går över snart! KRam