tisdag, april 06, 2010

Segt idag

Nog är man lite seg efter påsken men det är bara att ta sej i kragen och se glad ut. Milo var iaf inte seg för han fick sovit ut igår och skapligt bra under natten. Förstår bara inte varför han ska vakna till med jämna mellanrum och gnälla. Då måste jag leta upp napp och snuttekudde till honom och sedan ska man somna om igen, ärligt talat lite jobbigt vissa nätter när man själv önskar en hel natts sömn.
Ikväll blev det helt fel när Milo skulle i säng. Vi fick gå upp igen och då var surnisse igång och maken påpekade vad jag gjort fel, jotack(tänkte: lägg honom själv någongång)...då blir jag tvär och har inte lust att prata med någon mer idag. Fick lugnat ner Milo med att läsa en bok i sängen och sedan somnade han lugnt. Själv var jag på väg att somna men gick upp för annars hade ju kvällen försvunnit helt.
Möblerar om!

Milo har kämpat med två ryggdynor från soffan. Han har burit runt dem och byggt hinder och hoppat i dem. Här försöker han hoppa men fegar ur, det var för högt.

Idag har ju våren varit i luften och man börjar så smått tänka på vad vi ska plantera i trädgården. Vi ska ha några högre buskar vid staketet ut till vägen för att få lite insynsskyddat men jag vet inte vad vi ska välja. Har fått ett par trädgårdskataloger som jag ska syna. Sedan ska bergskross beställas hem så vi får planat ut uppfartens underlag. Vi har också fått en svacka i gräsplanen där det finns en stenkista så det ska vi också åtgärda men det blir först i augusti. Bakom vår tomt finns en åker och vi får lov att använda ca 10 meter ut från vårt så vi ska låna en traktor och plöja upp så vi kan sätta potatis och kanske lite annat nyttigt.
Så det finns lite att pyssla med så att säja:)

2 kommentarer:

A-K sa...

Hej!
Jodå... nog har det shoppats Kitty till Filippa :-) En klänning och en jacka! Svårt att låta bli eftersom hon blir så glad. Vi har hittat en perfekt lekplats i Hyde Park där vi gått förbi båda dagarna. Där har vi stannat och lekt till Filippas stora glädja.
Imorgon åker vi tåg till Brighton!
KRAMAR

Helen sa...

Oj, vill verkligen inte få soffkuddarna utdragna på golvet. Ska inte visa Leo vad Milo gör :-)

Inatt vaknade Leo oxå till och vrålade, hade fullt sjå att byta hans blöja som var jättefull. Sen tar det ju ett tag att somna om. Nä fram för gossar som sover HELA nätterna.

Pratade med granntjejen som skulle på trädgårdsmässa för att få lite idéer. Jag är ju inte så jätteintresserad, blir väl mina vanliga krukor med de vanliga blommorna. Men visst blir man lite sugen så här års.
Vad shysst att ni får använda åkern och kan odla lite.

kram