onsdag, april 28, 2010

Milo tyckte det var bättre att vara på dagis

..tror jag iaf:) Jag tog mejsjälv i kragen och valde att arbeta idag. Kanske inte helt rätt val för jag var ganska klen och svag. Jag visste ju hur mycket jag hade liggande och vet också att det händer mycket på bara en dag. Jag fick iaf ordnat upp en del än om det stod still i hjärnkontoret ett tag.
Milo var helt med på att "jobba på dagis" idag och han hade haft en bra dag. Har lärt sej ett nytt ord, en av fröknarna hade skämtat med ett av de andra barnen och sagt surpelle. Milo hade varit blixtsnabb och härmat "hurpelle", tydligen ska han vara väldigt kvick att fånga upp nytt. Han hade också blivit överlycklig över att tvillingarna Arvid och Rasmus var tillbaka efter att också hafr en ilsken maginfluensa. Han håller ofta ihop med dessa två grabbar som är 2 år fyllda men dom är mindre än Milo till växten(tidigt födda).

Mitt tålamod tryter ibland när det ska borstas tänder här så nu har Milo sitt första önskemål till sin 2-årsdag. ELTANDBORSTE, en bra en. Ikväll lyckades jag skapligt men oj vad vi kämpar.

Maken och jag är duktiga tillsammans! Vi har beslutat att inte äta, kakor, godis, glass eller vitt bröd under ca 1 månad och se vart det leder. Det hjälper mej mycket att han är med mej för min käre make är världens gottegris! och det är inte lätt när det finns mitt framför näsan på en!

1 kommentar:

Helen sa...

Ibland känns det alltid som man blir sjuk när man har som mest att göra på jobbet. För mig har det varit väldigt olyckligt denna vecka. Men kroppen går före.

Du, Leo har varit galen i min eltandborste, gått och tuggat på den när jag var klar. Eftersom vi oxå har stånk och stön med borstningen och jag läst om andra som provat eltandborsten med gott resultat, så provade jag. Men se det gick inte alls, han blev skiträtt när den började brumma.
Hoppas det funkar på Milo.

Leos dagisfröken sa att Leo börjat få en rejäl svada nu. Det har gjort en del utflykter med buss och han tjatar om bil, buss, cykel hela tiden.

Slit inte ut dig

kram