torsdag, april 08, 2010

En trött mamma

Jag har varit seg hela dagen kan man lugnt säja. Milo sov riktigt dåligt inatt och har vaknat minst 15 gånger. Sedan har jag något krångel med min mage, jag har knip och är öm, uppblåst är den också men jag är inte dålig i magen så att säja. Vet inte varför men hoppas det går över snabbt igen. Jag har haft mycket att göra på jobb men gillar det jag gör mer och mer så det känns bra iaf.

Milo hade kört sin skådespelartalang på personalen idag också så det var det första jag fick höra från två fröknar, dom har tydligen väldigt roligt åt vår son:) När vi kom hem var det ingen talang utan en tjurunge i ca 1½ timma. Han har lite svårt att godta ett nej från oss och blir då förnärmad och gråter och kan inte komma på rätta tankar igen, då hjälper ingenting! *har vi en likhet från storasyster här*
Till slut tog jag men honom i badet för det brukar funka och det gjorde det idag med, därefter hade vi solsken inomhus. Jag brukar gå och lägga Milo mellan 19-19.30 men jag missar alltid Halv åtta hos mej och det är det enda program jag vill titta på. Nu får Milo vara vaken till åtta och sedan komma i säng och idag tog det bara 10 minuter för honom att somna. Jag vet inte hur det gick till men helt plötsligt sover han i min säng hela natten, nattas där också.
Blir han bortskämd då? Jag har alltid velat att mina barn ska sova i sina egna sängar i den mån det gick, var dom rädda eller annat så självklart fick dom sova i min säng. Jag tror att det är som så att nu har vi bara Milo hemma och då accepterar man mer på ett annat sätt. Jag tror han behöver min närhet för han ligger väldigt tätt intill mej, min närhet måste ge honom en trygghet.
Diskussionen kom upp lite hos BVC igår för hon brukar fråga hur allt funkar osv. Jag fick iaf svaret att om det inte störde att han sov hos mej så skulle jag låta honom göra det och att det inte handlade om att skämma bort, jag lär ju inte ha honom där i hur många år som helst:) Dom brukar själv växa ifrån det och vilja ha sin egen säng i eget rum. Nu har jag nog tråkat ut er rejält men ibland går fingrarna igång på mina tankar och då glömmer jag bort att läsare inte orkar läsa för långa inlägg. Fast egentligen har jag bloggen för min egen skull, det är ju min dagbok.

3 kommentarer:

Anna sa...

Ja, det är väl jobbigt när magen är i olag, hela kroppen mår liksom dåligt.

Ordet nej är inte populärt här hemma heller. Han surar och vill inte titta på en och säger "ne-ej" tillbaka. Dom är för goa. Svante är inte lika långsynt så där är jag inte avundsjuk. Gäller att hitta saker som kan avleda. Badet är ju toppen, tänk vad skönt till sommaren, bara lite vatten i poolen så är alla bekymmer som bortblåsta :). Nu ska vi förbereda inför en barnfri weekend i Malmö. Kram så länge.

A-K sa...

Usch vad jobbigt med magen... hoppas att den snart är bra igen.
Sedan i julas sover Filippa hos oss... jag kan inte somna om hon inte ligger där :-)
Anton älskade att sova hos oss och gjorde det tills vi fick Felicia. Sen kom han oftast in till oss när han vaknade på natten. Felicia har aldrig gillat att ligga hos oss. Så olika det kan vara.
KRAM

Helen sa...

Men Milo, en blivande skådespelare kanske.
Här är det olika med vart Leo sover. Vissa nätter blir det hela natten i sin säng (i vårt rum) andra ggr vaknar han efter en timme och vill komma till oss (= nära eller på mamma). Bara att gilla läget och mysa.

Krångliga magar är inte kul, min har heller inte varit på topp. Måste motionera för att den ska funka bra och det har inte blivit nån motion på över en vecka.
Hoppas den kryar på sig

Ha en bra helg

kram från stockholm