onsdag, mars 24, 2010

Vår i luften och med den förkylningar

Milo plockar "lommor"

När jag hämtade Milo på dagis idag så var dom ute och han ville inte följa med mej hem, han skulle "gäva" sandlådan. Det blev en del sura miner på vägen hem i bilen och jag försökte locka med allt möjligt, det gick inte hem och han fortsatte tjura/tjuta. Som tur var så vände humöret när vi väl kom hem och han förstod att vi skulle vara ute i hans egna sandlåda och leka, det gjorde vi i över en timma. När vi kom in så hostade Milo konstant till det var läggdags. Vi har inhalerat honom och näsdroppat för han är helt täppt i snushornet. Senare ikväll kom febern så nu har jag fixat barnvakt imorgon för jag måste på jobb:( Det är ju den sämsta veckan på säkert hela året att vara borta från jobb, t o m Jörgen har problem att vara hemma för han är ju själv om sitt jobb. Då är det tur att man har en mamma och en dotter som alltid ställer upp om dom kan. Mamma tar morgonen och förmiddagen och sedan tar Linette över fram till jag kommer hem, på fredag får jag ha ordnat vad som ska göras på jobb under morgondagen för då får jag ta sjukdagen själv.

Så många komplimanger jag fick på jobb idag, hade min nya blus och t o m en man gav mej beröm! Det tackar man ju för:) Kändes mycket bra..hihi. När jag stod och pratade med dem på dagis så sa en av tjejerna - Du och Milo är alltid så snyggt klädda. Hon hade t o m sagt åt dom andra att Milo hade matchande strumpor till sina kläder och jo det stämmer väl, det är ju mina små nojjor jag har. Roligt att dom tycker vi är fina bara dom inte tycker vi är snobbiga för det är vi inte, tycker bara det är kul med kläder.

Usch vad det hostas inne från sovrummet. Jag ska nog förbereda mej på att sova lite sämre än normalt.

1 kommentar:

A-K sa...

Stackars Milo!
Hoppas att han snart kryar på sig!
Skönt att ni kan få hjälp med passning.
Åhhh... blir varm i kroppen av att höra att du får så fina kommentarer! Visst är det underbart! Det känns ju lite som att jag dragit in dig i det här "fördärvet" ;)

KRAM