lördag, mars 13, 2010

Söta barn

Små söta oskyldiga kusiner, Milo och Matilda
Nu är dom oskyldiga för dom har inte hittat på något bus:) Menade bara att deras uttryck på fotot ser näpet oskyldigt ut, så vackra barn vi har!

Milo tuggar äpple.
 Märket under näsan fick han häromdagen när han sprang och trillade.

Jag hann inte med bloggen igår för vi hade besök av Carsten, Lillian och Tanja från Danmark och när dom åkte hem så var min ork slut. Jag är fortfarande hängig och förkyld, sällan det sitter i så länge på mej.

Idag har vi varit på Stof & Stil och köpt tyg till kökstolarna. Vi valde naturvitt fuskskinn. Vi har ju någon slags mockaimitation som blir fort kladdig med en liten gris i huset:) Detta nya tyg kan man ju lätt torka av.

Nyklädd stol.

Jag fick också köpt tyg till två underkjolar som jag ska sy till mejsjälv. Vi var inom Babyland men hittade inget att handla! Sedan körde vi hem och fick i oss lite lunch och Milo stoppades i vagnen för en middagslur. Jag fick också stoppas i säng för min ork är på lite lägre nivå. 1 timma på örat hjälpte rejält.
Min syster Cecilia m familj kom på eftermiddagskaffe och bubbel(ja inte champange då..munbubbel;.) Trevligt och det var på tok för längesedan vi träffades, det är nackdelen med att jobba, man hinner inte med mammabubblans lilla värld av träffar med sina vänner.

Nu är det snart melodifestivalen och det ska vi se på ikväll. Milo sov middag till 15.45 så han kommer vara med vid TV.n ikväll.  Lite gott på bordet får vi allt ha fast vissa saker gömmer vi undan:) Godis är inget som Milo direkt har fått än, jo smakat någon pyttebit ibland men inget han vet vad är än. Därför skyltar vi heller inte med det. Man vet ju hur det är sedan tidigare barnkull:) Lucas var ju världens gottegris, han kunde hitta godis var man än gömde det;-)

3 kommentarer:

A-K sa...

Jodå... Vi har sett Melodifestivalen :-) Peter, Anton och Felicia var på genrepet i eftermiddags och jag och Filippa shoppade på Barkarby. Sen blev det middag på restaurang och sedan finalen på tv på hotellet :-)
vad söta Milo och Matilda är!
Kram

Anonym sa...

Ja dom är såååå gulliga,tänk så fort dom växer. Det är bra att ni har fått barn ung. samtidigt så har ni mer att babbla om, du är ju storasyster och har rollen att va klokast. Det ser bra ut med stolarna förståndigtval, inget slit och släng man kan piffa upp för en liten peng.Jörgen är ju duktig allfixare. kram mamma

Gunsan sa...

Så söta. Testar att lämna en kommentar från min mobil. Coolt. Kram Gunsan