torsdag, mars 11, 2010

Första föräldramötet

Denna dag började som alla andra kl 06.00, duscha, klä sej, göra välling och mysa en stund med Milo som brukar vakna strax efter eller under min dusch. Sedan varvar vi byte av bajsblöja med hårtorkning och annat småfix. Vår frukost är en shake Herbalife till mamma och ca 100 gr majsvälling till Milo, låter gott va? ;-)
07.15 börjar vi klä oss för avfärd till dagis och jobb. Allt flyter på fint så morgnarna är inte jobbiga alls tycker jag och det var dem jag fasade för innan jag började jobba.
Ca 15.15 är jag på dagis och hämtar Milo och då kör vi hem och bara har det bra, vissa dagar en gnällig mammasjuk Milo och vissa glada och lättsamma.
Idag skulle jag iväg på vårt första föräldramöte och det var trevligt med info om vårens utflykter och hur dagarna fungerar i stort. Dom hade även ett bildspel med foto från vardagen hos dem. På onsdagar går dom iväg till stora idrottshallen och leker med bollar, rockringar och har jätteroligt. Torsdagar samlar som i stoa hallen i huset för sång och dans ihop med en annan småbarnsavdelning och en med lite större barn, också väldigt uppskattat. Milo hade iofs blivit rädd för en av fröknarna på andra avdelningen som hade klätt ut sej till clown för att göra sej rolig. Ja det är vår son det:-)

När jag kom hem från mötet så kom Jörgen och Milo samtidigt för dom hade varit inne och ätit en pizza och Milo var så uppspelt och sprang och fjantade sej och trillade otursamt i sin egna fåtölj, slog sej under och på näsan igen, den är liten och söt men ändå ivägen. Inte lätt att vara liten och lite ostadig när man ska "pinga foot".

Själv är jag fortfarande helt täppt i näsan och seg i knoppen och det känns som att en helg behövs för att bli frisk igen med nya tag. Vi hade möte på jobb idag och det finns lite frågetecken för mej om vad jag ska ha för arbetsuppgifter. Misstänker att jag kommer få ett helt annat upplägg än tidigare för en person har sagt upp sej och min vikarie är så inkörd på mina gamla uppgifter att hon nog får behålla dem. Detta är på både gott och ont, roligt att lära sej nya saker men känns jobbigt för allt blir nytt för mej och på något vis krävs det nog att jag ska kunna allt redan innan jag lärt mej det!? Så är det när man varit många år på ett företag. Håll tummarna för att jag klarar hantera allt om jag nu ska ha dessa uppgifter.

1 kommentar:

A-K sa...

Vad kul att gå på föräldramöte och höra lite mer om Milos dagar på dagis.
Klart att du klarar av nya arbetsuppgifter!
Vila upp dig i helgen så att du kryar på dig!

KRAMAR