fredag, mars 19, 2010

Rolig ena dagen och tjurig nästa

Med 10 grader ute så fick Milo premiäranvända sin softshell overall, helt perfekt plagg!

Fast inte tjurig på dagis utan hemma. Så skiftande dagarna kan vara. Jörgen hämtade Milo på dagis idag och dom var sedan ute och lekte i en timma när dom kom hem, så långt allt gott. Jag kom hem efter min tur till en skoaffär och mathandling, mat hade jag med mej hem men inga skor. Jörgen föreslog att vi kunde köra ut på Center syd för där finns 6 skoaffärer, sagt och gjort. Vi fikade och sedan gav oss iväg. Nu börjar gnällpelle för fulla muggar, inget vara bra alls. När vi var i skoaffär nr 4 så kände jag att jag inte kom till att hitta något när Milo är sådan, jag kan inte koncentrera mej. Vi körde hem igen och fixade kvällmat istället och slutligen åkte lillherrn i säng och somnade pang bom kl 19.30, han var med andra ord trött och irriterad.
Mutad Milo med torkad frukt.

Köpte torkad frukt som jag tänkte kunde vara något gott till Milo men herre du milde så sött det var! Kändes ju som rena sockerbitarna och jag kommer inte köpa det fler gånger för det var sliskigt, torkade jordgubbar...säjer som Milo när något är läbbigt, -puh-haa (danskt uttryck för pi)

Hade möte på jobb idag och blev glad för ledningen hade tänkt lite och tog bort en uppgift från mej, koordinator för marknadsföring och HO avtalet skulle delas jämt mellan mej och en kollega. Kändes riktigt bra!

Nej nu ska jag hålla maken sällskap en stund och se på Let's Dance.

3 kommentarer:

Jost sa...

Åhh! tjusig ny layout! Vårfint på bloggen. Nu får ju jag också snart fixa om min.....
Hoppas allt är bra med er. Vi åker skidor för fullt, ja förutom idag för det regnar. Men i morgon skall solen titta fram.
Fríða tyckte det var trist att vara inne i myset framför brasan hela dagen så hon tog på sig stövlar och traskade ut med napp och blöja på.....i snöblasket!
Hon är påhittig hon.

A-K sa...

Åh, så bra att ledningen tänkt till! Jag har en känsla av att det kommer att bli bra!
Vad fin Milo är i sin softshelloverall. Jag får nog inventera våroverallerna här och se om inte vi behöver en sådan också ;)
Trist att du inte hittade några skor :(

Ha en trevlig lördag!
KRAM

Helen sa...

Kalasfin overall, han ser ut som en färgglad liten astronaut. Torkad frukt lär vara rena sockerfällan har jag hört. Tycker det fastnar i tänderna oxå

Vad skönt att du blir av med en uppgift. Då var du och ledningen på samma tankebana i alla fall.

Kram