söndag, mars 21, 2010

EFIT 20 månader

Ja det var ju dags för ett EFIT för jag glömde bort det igår och sedan idag har vi varit iväg en del och glömde kameran. De foto jag har tagit har visat sej ha med mat att göra så jag tyckte själv det var lite komiskt, här kommer Milos halva EFIT dag.
09.00
Vi sov länge idag för vi var borta igår kväll och Milo kom inte i säng förrän strax över tio på kvällen. Halv nio väckte jag honom i morse och här sitter han och äter frukost med oss. Han har tjuvat mitt kaffe och doppar rostat bröd i det.
10.00
En småsugen Milo som vill kolla kylskåpet och nu ville han ha falukorv. Två skivor innan han blev nöjd och släppte tanken på "kåv"
11.00
Milo var trött idag och strax innan elva så gick han och jag in i min säng ochhan lade sej tillrätta med en gång och somnade på fem minuter, då är man trött! Jag låg kvar en halvtimma för jag är lite seg i huvudet av denna bihåleinflammation. Milo sov i 2½ timma.
14.00
Snabblunch till Milo för vi skulle köra iväg och handla. Tanken var skor till mej och nya jeans till pappa, jeans på märkesmagasinet blev det men jag hittade inga skor som jag köpte, dock har jag ett par som jag funderar på nu. Hittade även ett par röda Ecco och röda Lacoste i gympastuk som hade varit fint till mina röda jacka, dom tål också att tänkas på.
17.00
Precis hemkomna från shopping och Milo handlade glass, han försöker öppna den men man kan inte äta kartong så vi fick hjälpa lite.

17.30
Milo äter en av sina glassar och den var poppis, gräddglass med vanilj och jordgubb. Detta är första gången han godkänner annat än pinneglass.

Nu tappade jag greppet om kameran;-) Jag skulle ge mej på middagen som vi även bjudit in mina föräldrar till. Jag gjorde en tacogratäng med isbergssallad till, enkelt och gott. När vi hade ätit så var Milo så trött och fick snabbt komma i pyjamasen och stoppas i säng.

Ja där blev ju en miniEFIT så att säja, men det är bättre än inget alls:) Nu ska jag nog ta mej ett bubbelbad med extra varmt vatten i karet för det skulle vara bra mot bihålorna, har även köpt med preparat på apoteket så jag hoppas klara mej på utan att gå till läkare.

3 kommentarer:

A-K sa...

Jättekul att följa Milos mini matEFIT :)
Jag kollade upp blusen du köpt! Den är SUPERFIN!
Jag hade den i rosa tidigare, men denna i vit/beige är den finaste!
Bra köp!
Jag gjorde EFIT igår men blogger strulade med mig imorse så jag gav upp. Nu ger jag det en ny chans!
Hoppas att du snart känner dih kry igen!
KRAM

Helen sa...

Ah, ni har oxå en liten korvkille i huset. Leo ÄLSKAR korv och äter den gjärna kall. Fast som mamma som ska tänka nyttigt, blir det nog lite för mycket korv ibland. Men matfantasin är inte alltid på topp.

Visst är det trist när man vet vad man vill ha i klädväg och så hittar man inte. Bäst att bara "springa på något". Men du hittar säkert rätt skor så småningom.

Hoppas badet gjorde susen för bihålorna och att veckan blir bra

Hälsn från ett snöigt stockholm

Anna sa...

Hej, nu har jag gjort ett försök med att komma igång med bloggen igen. Mat är alltid spännande och gott att undersöka, även om det bara blir en tugga här och där. Trist att du är hängig, bihålorna är inget att skoja med. Bättre att gå en till läkaren en gång för mycket. Skor är en knepig grej, man behöver dom och vill ha dom men det är alltid så svårt att hitta dom. Såg att du hittat en besöksräknare till din blogg, har varit ute efter en sådan men inte hittat. Har du tips? Kram så länge.