måndag, februari 15, 2010

Lör-mån

Vet knappt var jag ska börja!

Lördag: Efter en lite jobbig natt vaknade vi strax innan 8 på morgonen och vid 9-tiden skulle jag och Milo hämtas upp. Jag hade ju inte ens packat..*action av 1.a grad* Vägen upp till Ullared gick perfekt och hela shoppingen gick på räls, lagom med folk och en supersnäll Milo som även somnade 1½ timma. När vi kom till stugan så fixade vi lite av varje, Milo lekte med saker han hade pekat ut;-) mormor, moster Helene och mamma köpte det Milo ville ha, och lite till. Vi åt lax och potatisgratäng till kvällmat och sedan vars en fastlagsbulle till Melodifestivalen. Vid 22 var vi trötta och bäddade i ordning och gick i säng. Milo hade en jobbig natt med täppt näsa och hostningar för han hade åkt på en förkylning.

Söndag: Upp 7.*stön* och jag var stentrött. Frukost, städa stugan och vidare till Ge-Kås igen. Vi hade mer på listorna som inte var inhandlat. Milo var inte så pigg, tror han hade feber. Trots det var han så go och snäll och somnade i bärselen ganska snabbt och jag stoppade om honom nere i kundvagnen där han sov ett par timmar, perfekt. Jag var inte helt på topp för jag hade också åkt på förkylningen som började förvärras.
När Milo vaknade gick vi och åt lunch och sedan bar det av hem, då var jag TRÖTT, men inte lille herrn men han var snäll hela vägen hem. Vi hade laddat med nya dvd, bl a Mora Träsk och Molly mus.

När vi kom hem hade maken varit så gullig och köpt Alla Hjärtasdag paket , älskar dej! och det stod en vacker bukett på bordet från Linette och Besim, älskar er! Jörgen hade städat hela huset så det sken så fint. Jag och Milo var inte så jätteroliga för vi var kass båda, vi sov innan 20 00:-0

Shoppingen bestod av allt möjligt, linnen, jeans, tunikor, röd vårjacka, platttång till mej + en massa annat krafs:) Milo fick dvd-filmer, leksak, 5 par strumpor, batteridriven tandborste. Jörgen fick kalsonger, gulligt ljus från hans älskade, trådlösa telefoner. Var på väg att ta en softshelljacka till Milo men backade, vill hellre ha en softshelloverall från Molo och jackor har han om jag ska vara ärlig. Sedan var det ju allt det där andra som plastpåsar osv.
Det är viktigt att låsa ytterdörrarna!

Min frisyr ville ni se men hur lätt är det att fotografera i en spegel. Ni får ta det för vad det är, genomförkyld och allmänt tråkig idag.

Absolut extremt potteklippt :)
Sluttar snett ner i nacken så det följer en linje ner i det långa på andra sidan.

Måndag: Jobbat och Milo och Jörgen har varit hemma, Jörgen har också blivit mer dålig ikväll och mitt börjar så smått vända på rätt håll, tro att jag hade sirap i systemet på jobb idag!
Körde bilen till jobb idag och vilken skillnad!!! Känns inte att man kör ens, farligt. Vi är helnöjda.
Vi kommer nog gå i säng tidigt idag, ja Milo somnade innan19 så han var ju tidig.

Willesmor: Hemlisen är inte kläckt än, lite känsligt:)


7 kommentarer:

Anna sa...

Guuud vad snygg du är i håret! Jag måste erkänna att jag blir lite avundsjuk, din hårman är ju fantastisk :) Det låter som om ni har haft toppenroligt i Ullared. Vilken snäll unge ni har, Svante hade inte klarat det tror jag....eller så är det jag som hade varit helt nojjig. Längtar lite till Ullared men nu får jag hålla i pengarna för så här mycket vabb märks i plånboken. Vi kan väl höras snart. Kram så länge.

A-K sa...

WOW! Vad snygg du är i håret! Snällt att du visade upp det :)
Tack för den fina kommentaren inne hos mig :)
Vi har/är också krassliga och det har varit dåligt med ork de senaste dagarna. men nu ska jag skriva en sammanfattning om de senaste dagarna på Filippas blogg.
Det lät som en riktigt bra Ullaredshelg :)
Härligt att ni är så nöjda med nya bilen!

KRAM

Anonym sa...

Hej syster, det låter som ni hade en riktigt lyckad tur i Ullared. Trots pestig förkylning. Själv ser jag framemot ännu en hostig natt då hon redan börjat... Så vi får ju se hur många timmars sömn det blir *suck* Tur att man är mammaledig!

Jo jag vill ju klart ha min sjal men det har varit dåligt med att lyckas komma iväg bort till er (förra veckan kunde jag ju knappt gå alls) så om du har tid, lust och ork skulle jag bli jätteglad om du kommer förbi med den på fredag.

Ha en fortsatt bra kväll

KRAM

GILO sa...

hej och tack för sälskapet i ULLARED vi hade det mysigt. Jag är världens lyckligaste mamma som har två så goa töser. fastänn man sovit dåligt så va det härligt att höra Milo kl 7 när han kallade på momo,momo och hon fanns där .Moster Helen fanns också där fast hon borde inte ligga så högt uppe tyckte Milo. Himmlasäng var lite högt och konstigt ju . Han hade så kul med sin först dator och den roliga borren som han fick av oss. hade han gillat bilar så hade vi köpt det med, men han ska ju ha något att önska när han kan lrka bättre. synd att det är sådana förkylningstider på er alla tre. kul att köra ny bil förstår jag. hej då

Helen sa...

Verkligen jättesnygg frisyr och inte en som alla andra har. Tjejen i kassan på Twilfit stod jag och fånstirrade på förra veckan. Hon hade oxå en skitsnygg frisyr. Till slut tittade hon till på mig och då fick jag säga varför jag glodde så dant.
Jag ska boka tid hos en nyöppnad frissa vid jobbet. Men det blir inget revolutionerande denna gång.

Men gud, orkar du bära Milo i bärselen fortfarande!?!. Det måste vara en bra sele.

Kul att Ullared blev lyckat trots förkylningar.

kram

WWmor sa...

(Här skulle ju inlägget vara.. )

Hej hej!
Hujeda mig vilken helg!! Blir liksom trött bara av att läsa..hihi..!! men det är alltid fullt ös hos er tycker jag!!

Supersupersnygg i håret är du!! jätte snällt att vi får kika in i din spegel..!! Syns inte en gnutta att du är förkyld kan jag lova!

Krya på er nu och må gott..

Kramis Anna, som snällt ska sitta tyst och vänta på en hemlighet.. ;-D

Gunsan sa...

Härligt med Ullared...vill snart dit jag med:)...Bättre att åka på våren för då handlar man bara till sig själv...hihi...kram