söndag, februari 28, 2010

Hjälpsam

Söndag i lugnets tecken. Vi har varit hemma och fixat med lite av varje idag. Milo sov i sin vagn i 3 timmar och har varit på bra humör idag. Han har kommit in i en läsperiod och jag ska läsa om och läsa om. Ingrid vill bada och Max lampa är dem som gillas just idag.
Innan Milo skulle ut i vagnen för att sova så lekte vi ute en stund och därefter så fick han sitta i bilen och låtsasköra, jättekul och på bilden tutar han, ni ser det va? När han var klar så tog vi en promenad och det dröjar aldrig så länge innan Milo somnar. Jag tycker egentligen det är otroligt att han överhuvudtaget ligger ner i vagnen när jag stoppar ner honom där, han reser sej aldrig.

Milo och jag storstädar duschen, ni vet kanske ni också hur roligt det blir på glasväggarna, kalkränder/prickar. Vim fixar det mesta:) Vi blev ganska blöta båda två för Milo hjälper ju till på sitt egna lilla sätt, det slutade med en dusch för honom. A-K, Milo har inte gillat duschen förrän i dagarna, tidigare blev han jättesur och ville inte alls.

Vi orkade inte laga middag ikväll och sa till varandra om vi skulle dela en pizza, PIPPA skriker Milo då;-) Han tycker bara om ananasen på Hawaii och det var en sådan vi tog. Jag orkar bara 1/3 och Jörgen tar resten, Milo äter ananasen, bra fördelning va?

Idag kom Milo och sa till om pi i blöjan för första gången, frågade honom om vi skulle gå och byta, Nej säjer han med uppländsk dialekt(låter lite fin i kanten) och springer in till skötbordet, gullungen.


Gårdagens Billighetsshopping till mej:) 49:-/del på Vila. Blusen blev jag lite tveksam till men lämnar inte tillbaka den, eller det kan man nog inte ens när det dumpas för småpengar. Skrattade åt Jörgen när han kom med Icas rutiga kokbok, den ville han köpa för den vi har fick jag år 1981 av min mamma och den har inga pärmar kvar och är allmänt sliten, men jag näns inte slänga den.

3 kommentarer:

A-K sa...

Tack snälla för din fina kommentar inne hos mig :)
Eran dag blev ju nästan som en miniEFIT :)
Vad duktig Milo är som somnar så bra i vagnen. Filippa gillat också att äta pizza men hon äter bara det som ligger ovanpå pizzan.
KRAM

GILO sa...

hej ,pizza är en kaloribomb enligt viktväktarna,vart tog den motivationen vägen? Milo är en fruktälskare även när det är pizza. B får göra en frukdesertpizza till honom. Det smittade kanske av sig när jag berättade om vår vårstädning i köket. Fy vad det kan lägga på sig under vintern det också Ha Ha.klokt bokval men det är nostalgi med den rutiga. kram

Helen sa...

Hjälpsamma små gossar är kul.

Provar ibland att läsa för Leo men han har inte tålamodet. Vill mest pilla med boken.

Blusen blir perfekt till sommaren.

kram