måndag, januari 11, 2010

Så var det förkylt igen

Som jag är trött på dessa förkylningar! Dagarna kan jag väl klara utan problem med nätterna, fy ... rent ut sagt. Milo vaknade vid kvart i 9 igårkväll, ledsen och det slutade med att jag fick gå i säng med honom, kul va? Näää jag hade så mycket jag ville pyssla med ju. Sedan har natten varit jobbig, städigt snurrande i sängen med sprakar i mitt huvud, mage och överallt, varannan timma ledsen och svårt att komma till ro igen. Fast nu på morgonen, som startade halv sju så var han skapligt pigg och vi valde att åka till dagis.
Dagis gick jättebra idag, han gick själv och grejade en hel del, tog kontakt med två barn med att inbjuda till lek. Under frukstunden satte han sej mellan två barn och sedan en stund i fröken A's knä, ja och ett tag hos mej med:) Där var en ny inskolning idag, en pojke på 20 månader som påminde om Milo i sättet, kul.
När vi körde hem somnade han som en stock på två röda och vaknade inte ens när jag tog av overall och allt han hade på sej.

Nu ska jag passa på att vila mej en stund medans Milo sover, tråkigt men behövligt. Maken hade iaf dammsugit och tvättat alla golv när vi var iväg så det slapp jag:) gillas!

2 kommentarer:

A-K sa...

Kan inte Jörgen komma hit och ta hand om mina golv också ;)
Nåja... jag har fått dammsugit idag iallafall!

Trist att ni fick en sådan dålig natt! Jag håller tummarna för att förkylningen inte bryter ut på riktigt!

KRAM

Anonym sa...

Ja det är lite trist med de här förkylningarna men samtidigt så är det ju något de ska igenom för att bygga upp sitt immunförsvar så vi får helt enkelt bita ihop och göra det bästa av eländet!
Min hals är bättre igen tack och lov, varade bara 1,5 dag.

Min bok har jättefina figurer och jag är riktigt nöjd med kaninen faktiskt men den var bra meckig att få ihop :D Huvud och kropp var ju rätt lätta att virka men resten! Uj uj uj så småttigt och pilligt men skam den som ger sig.
Du får kopiera lite ur min bok.

Kul att det går bra med inskolningen. Han får krya på sig lille gossen

Kram