söndag, januari 10, 2010

Nu är julen utstädad!

Gomidda' alla goa vänner jag har här. Låg och tänkte inatt på hur roligt det är att ni gör kommentarer och att släkt och vänner kan se hur vardagen är hos oss. Man är ju trots allt dålig på att hälsa på hos dem man har i sin närhet men dagarna försvinner ju för en och nu är det bara en veckas ledigt till sedan börjar verkligheten, slut på mammabubblan. Mammabubblan kommer saknas otroligt mycket, jag har verkligen älskat min och Milos tid här hemma om dagarna, visst hade jag gärna haft min söta dotter också hemma men hon blev ju vuxen i ett huj! Fast jag har henne ju ganska nära så det känns skönt. Ett tag började hon prata om att flytta till Spanien och då blev jag ledsen men som tur var kom hon över dom tankarna igen.

Och ja vet ni vad! Jag fick sova heeela natten utan att ha ett klistermärke i sängen, han sov till halv sex själv och sedan kom han in till mej och sov vidare till kvart i 9, jag med:) Milo är den av mina barn som sover sämst om natten. Så här ser hans sovrutin som oftast ut:
Somnar själv i sin säng på eget rum och med stängd dörr kl 19.00
Vaknar ca 22.30 och är ledsen, kan ibland få honom att somna om i famnen och lägga tillbaka men oftast inte
Vaknar till ca 4 ggr/natt och då är det napp och snuttekudde som ska letas upp
Får lägga täcka på honom för han ligger lite varstans fram till 4 på natten
Efter 4 ska han ligga tätt, tätt och jagar mej om jag flyttar en bit
Vaknar oftast vid 7 och då myser han intill mej ca en halvtimma sedan börjar han prata och då går vi upp
Idag hade han lagt till ett ord på morgonsvadan, Immi, det är Timmie vår hund. Han brukar fråga lite blandat, eller hans frågor består av ett ord och så får jag fylla på och berätta om vad Timmie gör osv.

Söt rumpnisse som borstar tänderna och slabbar med vatten
Pallen börjar användas mer och mer av Milo

Nu är hela julen borta i vårt hus. Vi har tagit ner alla ljustakar och stjärnor också och allt är packat och uppställt på vinden. Milo gillade inte riktigt när jag tog hans tomtelampa, Tito heter tomte på Milospråk. Jag tog även ner julgardinerna i köket och strök de jag sydde i höstas och hängde upp. Dammsög och är härmed klar för dagen:) Nöjd fast jag saknar alltid julstämningen man får med alla sakerna.

2 kommentarer:

Linda sa...

sikken go liten rumpis !
o wilja är tokig i vatten hon med. :) att det kan vara så skoj.

Milo har alltid så fina kläder på sig. o är en jätte fin kille.
Visst är dem stora nu ?

Ha en fortsatt bra söndag.
Kram Linda & wilja

A-K sa...

Oj, vad duktig du varit idag!
Vart tog denna dagen vägen... jag tycker inte jag hunnit något alls!
Jo... jag har varit iväg och handlat. Tvättat en massa, lagat mat, frostat av frysen, jobbat lite m.m :)

Tack för erbjudandet ang MAT jackan. Jag ska fundera lite... kan inte riktigt bestämma färg :)

Kramar