onsdag, januari 13, 2010

Keramikkurs

Nu har jag fått mail från Greta Pott som håller i en keramikkurs som verkar vara helt efter min önskan. Hoppas nu inte någon var snabbare än mej till de två sista platserna. Detta innebär att maken måste få Milo i säng varje onsdag för så är jag borta hela kvällen. Sist gick det inte så bra men någon gång ska det ju funka och för både min och Milos del är det ju bra om fler kan lägga honom.


Under dagen har jag bara ägnat mej åt Milo till 100%. Inte för att han krävde det utan för att jag kände för det. Han diskade när jag pratade med mormor och påbörjade kalopsen och sedan satt vi och lekte med lera i en hel timma, trodde inte han skulle kunna sitta still i barnstolen så länge:) Vi har läst böcker och lyssnat på musik, Barnkammaren vit. Jörgen tog iofs badningen ikväll så lite själv har jag varit.

Ringde Pontus och kollade hur uppskrivningen hade gått idag och han klarade den biten så nu återstår uppkörning imorgon, lyckospark i baken fick han genom telefonen;-) Fick lite Tildainfo:) hon har börjar prata enstaka ord, mystösen. Vi ska träffa dem i helgen om allt blir enligt planerna.

Hör Milo hojtar från sängen....en telefonförsäljare ringde två minuter efter jag lagt honom och sådant reagerar han på. Vi kan inte sätta dom vanliga telefonerna på ljudlös men det är en sak som står på Ullaredslistan vill jag lova! Verkar inte som han somnar, lite jobbigt för jag hade andra planer för kvällen. Skulle sy en tröja till Otto(Milos docka). Skulle också vilja ha fot och hand/nagelvård samt en omgång med Galvanicen i ansiktet men det kan jag ju glömma.



2 kommentarer:

Helen sa...

Keramikkurs låter jättekul. Har provat att dreja en gång och alltid tänkt att nån gång ska jag gå. Men men.

Ja du, det var en riktig pestnatt inatt. Nästan värre än värkarna med Leo.

Kram från oss

A-K sa...

Vad kul att gå på keramikkurs!
Hade jag bott i närheten hade jag hängt på!

KRAM igen