onsdag, januari 13, 2010

Blandat bandat

Ja vänner, idag blir det lite blandat i mitt inlägg men det kan väl vara bra det med.

Börjar med att inflika att vi fick en bättre natt och det gjorde susen på mitt humör. Jag gick upp före Milo idag, han sov som en stock till halv 8. Vi klockade tiden lite både igår och idag och jag har kommit fram till att vi behöver strax över en timma för att hinna med alla morgonbestyr utan stress, och stress vill vi inte ha på morgonen. Det tar 10 minuter att köra till dagis så med andra ord så ska vi stiga upp runt 06.15 när vi ska jobba/dagis, bra att ha lite koll på det.

Det gick bra på dagis idag också, Anette fick med Milo på att leka med lera och han tyr sej mest till henne märker jag. Själv tycker jag också väldigt bra om henne, hon är lugn och rar. Ja dom är alla tre lugna och rara men Anette påminner nog lite om mejsjälv kanske:) är jag kanske lite egenkär? ;-D
När vi skulle gå hem så skule barnen ut och åka pulka, det är tufft för dem att hjälpa så många barn och tur att dom har några 3-åringar som kan hoppa i overallerna själva. Jag och Milo gick till byns Ica och handlade så slipper vi ge oss ut mer idag, jag känner bara för att vara hemma och mysa.


Man blir trött av att vara på dagis.

Detta med att bli mamma på "äldre" dar är något som dyker upp lite då och då i tidningarna. Här är ett filmat inslag om en mamma som är i ungefär samma situation som jag är Mamma och mormor. Själv får jag ofta frågan om hur det är att vara mamma i min ålder, eller att vara mamma och farmor samtidigt. Jag älskar mitt liv som mamma och att det skulle kännas så stort och omvälvande inom mej hade jag inte ens kunnat föreställa mej. Jag kan verkligen rekommendera andra att bli föräldrar i "vuxen" ålder om man har funderingar på det. Att man skulle ha mindre ork osv är bara trams, tror inte det spelar någon roll om man är 25 eller 45. Mitt problem är väl isf mitt bäcken som hindrar mej ibland men om jag hade fött barn för 10 år sedan hade jag haft samma problem.

Nu hoppar vi över till nästa ämne, kläder. Nu har jag fått leverans från Veras hus, en Molo tröja och Katvig velourbyxor. Från VaraNära fick jag en orange Shampoodle joggingdress, fick först hem fel storlek men det är tillrättat. Shampoodledressen har långvarigt användande med sina långa muddar i både byxa och jacka.
Nu är jag ganska nöjd på klädfronten, tror jag. Nu är det snart min tur att handla åt mej själv.

Nä nu får jag ta och sluta babbla, måste ju ha lite att skriva ikväll med. See you!

2 kommentarer:

A-K sa...

Kul att det går så bra på dagis!
Fina kläder!
Igår var jag verkligen runt på ALLA reor (webbshoppar) och hittade inget intressant :(
Nåja... Filippa har mer kläder än vad hon behöver så det känns rätt OK ändå :)

Kram

Helen sa...

Gud vilka superlånga muddar! Men så praktiskt.
Maken och Leo tar ca 1,5 timme på sig på mornarna. Men det är smart att ta det lugnt. En stressig morgon kan förstöra hela dagen.

Jag känner mig jättetrygg med dagis och vet att Leo trivs. Men samtidigt vill jag vara med hela tiden. Se hur Leo är, hur han leker, när han blir ledsen vill jag vara där och krama. Så jag förstår hur du känner. Men destomysisgare när man får hämta. Och sen när dom börjar prata mer och kan berätta vad dom gjort. De ser jag fram emot.

Här är vi hemma alla tre idag. Hostigt och snorigt. Vi har äntligen fått Leo att somna middag. Inte lätt, han är mycket viljestarkt nu.
Förstår att Milo blir trött av dagis, det blev Leo oxå.

Se nu till att shoppa lite till dig själv.

kram