tisdag, januari 12, 2010

Hur mycket papper kan förbrukas?

Vilken snornäsa vi har här, tror jag torkar den var femte minut. Men ingen feber eller sjuk annars så det är ju skönt. Nattens info hoppar vi över idag, same same. Just nu är Milo uppe för ovanlighetens skull men det var dumma pudeln som bor granne till oss som stod och skällde som en galning precis när Milo fått välling och var på väg att somna, då blev han ledsen och lugnet rubbat. Han får vara uppe ett tag sedan går det nog bra att somna om igen.


Nattugglan poserar!

Vi har haft en mysig dag med dagis, sova middag tillsammans, besök av mormor och moster Helene(kom med semlor och glass) Milo saknade pappa idag, han var ju på jobb och det stämde ju inte efter de senaste tre veckorna. Milo har varit på berättar humör idag, han associerar till flera olika saker när han ser något eller om vi pratar om olika saker, detta är helt fantastiskt att uppleva.

Ett exempel är en Youtube snutt som dom visade på dagis idag, det var en pojke som tyckte om den väldigt mycket och dom skulle visa vad det var, alla ungarna kom rusande och diggade med, här är den Hippo. Jag visade den för Jörgen när vi satt här ikväll och genast började Milo peka och prata och vi förstod att det var dagis han menade, han såg den på dagis ju. Sedan såg han ett foto när han och Jörgen skruvade ihop ett skåp och då drog han med sin pappa och visade skåpet och skulle leta upp sin skruvmejsel...visst är det häftigt?

Ang mina tankar tidigare idag så är det nog en känslig dag jag har för jag kan inte ens tänka på att lämna Milo förrän jag blir ledsen. Jörgen förstod mej och föreslog att jag kunde ju säja upp mej från jobb och på så vis gå hemma längre. Kärt av honom men jag vill inte ha något annat jobb och ekonomiskt så måste man ju jobba. Jag tror ju själv inte att Milo hade tyckt det var superkul att gå hemma och dra med mej i flera år. Det är bara känslorna som svallar och jag älskar ju honom så in i norden och bara det kan ju ta andan från en ibland. Nu ska mamsen i huset försöka komma på bättre tankar och njuta av sonen istället för att sitta och bli betuttad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Fördelen" med att vara arbetslös är att ingen jagar på och vill att man ska komma tillbaka så jag kommer nog att gå hemma ett bra tag till om någon inte slänger "drömjobbet på halvtid" efter mig...

Härligt med en sån liten pratpelle.

Usch, nu kan vi ju inte träffas hur som helst spontant längre när du börjar jobba... Helt plötsligt får vi vara duktiga och planera in träffar på typ helger istället...

Kram

Anna sa...

Det är inte lätt att vara mamma med alla känslor som det innebär. Tur att vi träffas på fredag och får "lufta". Vad spännande med Milos talutveckling, det är sådant som jag älskar (lilla fröken i mig). Svante är inte riktigt där än. Han är på eheheh, stadiet. Ha det så bra på dagis imorgon.

A-K sa...

Ja... usch för alla de där jobbiga känslorna.
Jag förstår SÅ väl hur du känner det.
Försök att ta det med ro och gör det bästa möjliga av situationen.
Milo verkar trivas på dagis och du kommer att få det bra på jobbet.
Njut av den här veckan :)

Kramar