måndag, januari 25, 2010

Go o gla' igen!

Nu har vi fått tillbaka lille goe Milo. Han var på gott humör direkt när han vaknade. Jag försökte smyga upp för det lät som om han sov men när jag öppnade sovrumsdörrens så låg Timmie utanför och ni som vet hur han beter sej med svansen när han blir glad vet också att de flesta nog vaknar av det;-D Jag lät Milo vara och hörde honom ligga och prata, senaste är att gå igenom namn han kan, mamma, pappa, mimmie, momo, mofa och ettan var dem jag fick lyssna på i morse. Strax efter kom han upp och mamma fick en lång kram, älskade påg!
Idag var Jörgen hemma och dom var på en sista inskolning, imorgon börjar allvaret och Milos första dag på förskolan startar. Jag tycker det känns lite nervpirrigt i magen. Har iaf varit duktig och lagt fram kläder till oss båda och förberett det som kan förberedas.

Milo hjälper mej med kvällsmaten och använder ALLA skedar han hittade i lådan.

När jag kom hem från jobb så var Jörgen och Milo påklädda och satt i bil nr 2 för direkt avfärd till Ica Maxi. Vi körde och storhandlade så vi slipper göra det under veckan, skönt att det är avklarat. Vi gick inom på PoP också men hittade inget roligt. Bokia och apoteket stod också på listan och där blev det Panodil och en kalender till Jörgen. (intressepil i ögat;-)

5 kommentarer:

Ugglehuset sa...

Gott att ha en glad Milo igen :D
Förstår att det är pirrigt inför morgondagen!

Milo ser också ut att vara årets kock ;) Släktdrag hihi.

Kram

Anna sa...

Skönt att Milo är som vanligt igen. Hoppas att han är på samma goa humör imorgon bitti. Han kommer ha jätteroligt imorgon med alla barn och fröknar. Själva ska vi vara hemma imorgon jag och Svante, snuva, feber och ögoninflammation. Jippie, ha det så gott så länge. Kram.

A-K sa...

Härligt att Milo är go och glad igen!
Filippa älskar också teskedar. När vi plockar ur diskmaskinen tillsammans tar hon alltid alla teskedar och springer iväg med dem.
Visst är det tråkiga kläder på POP just nu. jag hittar aldrig något jag vill shoppa där nu för tiden.
Kul att höra att din Fonda är på väg!

Kramar

Helen sa...

Bra Milo, mamma gillar när du är en pigg och glad påg. Ha så kul på dagis idag och berätta för mamma vad du gjort. Tänk vad jag längtar efter när Leo kan göra det!

kram

Linda sa...

Haha. Wilja kör samma sak. "tränar" på alla namn hon kan :) urgulligt. Va duktig du är milo som hjälper mamma med maten.