söndag, januari 31, 2010

En himla massa kalasande:)

Grattis till min son Lucas som fyller 24 år idag och mamma som blir 56 år...när just det 66 var det ju, men hon ser ut som 56! och jag är lik henne så jag kommer också se ung ut när jag blir äldre:) hoppas jag!
Dessa två födelsegrisar har firats idag, först mamma och sedan Lucas så vi har ätit oss fyrkantiga och mår just nu ganska bubbligt i magarna.

Dagen i övrigt har bara försvunnit, Jörgen har städat stora bilen och jag körde ut själv på Center Syd för att lämna tillbaka lite kläder på Joy. Jag tyckte inte det satt som jag ville men jag misströstade inte för jag hittade istället, en scarf, ett par bruna jeans, en gräddvit blus, en gräddvis top, ett halsband och ett armband och fick 89 kr tillbaka:) Från det jag köpte i förrgår så stannade en creme roamtisk blus kvar och en svart mösterstickad poncho kvar. Med andra ord har jag fyllt på garderoben lite och allt gick på 700 kr! Inte illa pinkat som man brukar säja.

Milo har tagit ett ryck i språket, mycket med tvåordsmeningar fylls på, bl a, hurra pappa och hurra mormor sa han i bilen ikväll. Flera andra ord fylls också på och det är så roligt att lyssna på honom när han säjer efter.

3 kommentarer:

A-K sa...

Hihi... ja du... Filippa har mycket NS :) Men jag gillar de kläderna, tycker att de är tuffa på en liten söt tjej... och när man får dem på halva priset :)

Mysigt ni haft det med alla kalas idag :) Vi har det också tight med kalas den här tiden på året, syrran den här helgen och Anton nästa helg.

Ja, det var verkligen härligt med lite sovmorgon idag. Fast Filippa som säkert sov i 12 timmar hoppade över middagssömnen pga detta.

Ha en fin söndagskväll!
KRAM

Anonym sa...

Tack för att ni kom. det är för härligt att se Milo sotis på dom andra små barnbarnen. Hur kan mormor ha Michelle i knäet hon måste bort, ingen konkurant här inte! När ni gick ute på gatan mot bilen läste jag på Milos läppar att han sa mormor och pekade mot huset. Gunilla och jag stod i fönstret och då:: fick vi en slängpuss ifrån Milo. Gunilla sa aaaaaaa och mitt hjärta smälte ännu en gång.. en sådan liten chamör han är redan.

Helen sa...

Hela två ord. Duktigt Milo. Vi väntar fortfarande på ETT.

Kalas är kul. Vi har varit på middag ikväll. Skönt att bara sitta och äta och njuta. Behövde inte ta hand om Leo heller utan det gjorde dom.

Hoppas du blir nöjd med klädinköpten. Jag hittade lite i fredags på lunchen oxå.

Hoppas oxå måndagmorgonen funkar bra med dagislämning och jobb.

ha det bra

kram