söndag, december 27, 2009

Idag blev det kycklingpaj:)

Ännu en fullspäckad dag med besök från Danmark:) Jörgens bror m familj kom i förmiddags. Vi mötte upp dem på Center Syd för dom skulle handla mat och shoppa lite. Jag gick och kikade lite på rean men tyckte inte det fanns något som tilltalade mej så jag köpte inget alls, jo mat:)
Vi körde hem och fikade och sedan lite slapp i soffan när Milo sov middag. Wii Bowling fick sej en rejäl omgång och jag kan säja att det gick inte bra för mej idag..irriterande;-)


När vi bowlat en del så började jag på kvällsmaten och det blev en egenhändigt påhittad kycklingpaj som blev så god!
Pajbotten med brynt kycklingfile, bacon, purjolök och broccoli, creme fraich, grädde och sweet chilisås över och sist riven ost. Superenkelt men smaken blev så god. Sallad till förstås:)
När gänget kört hem fick Milo välling och somnade sött, vi såg den nya serien på ettan kl 21 och sedan lite bloggning och nu sängdags.
Vi är så nöjda med julen och det är tråkigt att den försvinner så fort, precis som snön:(

2 kommentarer:

GILO sa...

ja rea är skit,bara trängsel överallt.kul med oväntat besök då får man oftast trevligt. Jag kommer och utmanar dig i bowling nu när jag tränar själv för att se om det går bra.Ja nu är juldagarna förbi och alla är nöjda och vi ser fram mot nyårsafton. Pajen ska jag göra efter mies kokbok nr 1 Tack för tippset.

Anonym sa...

Hello!! Får också ta o testa det receptet minsann,lät jättegott:) Kram Siss/H