måndag, november 30, 2009

Tappat aptiten


Lite nytt i tvättstugan. Lite udda grå/svart/vita julgardiner. Tyckte det blev ett renare stuk mot de mörka som hängde där innan. Om någon får för sej att jag byter gardiner ofta så stämmer det nog ganska bra. Jag tycker om gardiner och att få skifta då och då. Dessa köpte jag på Hemtex outlet som vi ha i vårt centra, 85 kr var priset. Fanns i blå/vit och röd/mörkbeige också.

Milos snöby. Klickar ni på bilden så ser ni lite av de verklighetstrogna figurernas detaljer. Trädet skiftar färg med en slags dimmer, coolt! Milo tycker om att titta på trädet och berättar en hel massa för mej som jag inte helt hänger med på:)

En paus vid tv.n och Drömmarnas Trädgård är det som visas.

Ytterligare en dag har svischat förbi i rasande takt. Vi fick sovit middag båda i ett par timmar sedan har vi gått och småfixat lite och lekt. När pappa kom hem så åt vi fläskesteg med knaprigt svål, till makens lycka. Har fått lära mej hur man gör i Danmark för jag har aldrig lyckats med det förr om åren. Milo åt inte med någon större entusiasm, fast det har inte gjort på ett par dagar nu, äter det som serveras men bara lite, tur att han har att ta av.
Nu sover han sen strax efter sju och jag håller tummarna för en liite bättre natt. Fick förresten en ny tid till tandläkaren och det blev på lille julafton! Vilken märklig dag att fara till tandläkaren på, bra tid iofs 09.20 men ändå. Jörgen har fått sitt vaccin idag så nu får vi se hur han reagerar, hoppas han också slipper bli dålig.

Ikväll får jag nog påbörja en sjal för nu somnade ju lille herrn i bra tid och då har man ju lite egentid som är så viktig. Tänk imorgon börjar jag jobba, inom parentes, börjar med 6 veckors semester:) Märklig känsla, känns inte som man varit hemma 100% i 1½ år! Kan jag inte få 1½ år till? Nej skämt åt sido, det blir roligt att komma ut lite igen och jag ska ju vara glad över att man kan gå ner på 75%, det är ju super!

2 kommentarer:

A-K sa...

Gott att börja jobba och starta med semester :)
Jag håller med dig, usch vad fort tiden har gått med de små.
Vad gullig Milo är när han sitter och tittar på drömmarnas trädgård :)
Filippa satt i mitt knä i eftermiddags och så tittade vi på Teletubbies på Youtube tillsammans, det tyckte hon om. När hon tittar på dem på tvn tappar hon intresset efter en kort stund.
Hoppas att Milos aptit är bättre imorgon!

KRAM

Helen sa...

Hua, fläsksvål bjöd min kusin i Köpenhamn på när jag och pappa var där för 2 år sedan. Kan ju säga att vi båda hade problem med att få i oss nåt!

Klart att tvättstugan oxå måste julpyntas. Bosse har tom hängt upp girlanger i pannrummet :-)

Trist att Milo inte har nån matlust han heller. Men som sagt, de har ju lite hull att ta av.
Tror jag oxå ska "tappa matlusten" ett tag!

Ta det lugnt på jobbet nu :-)