söndag, november 29, 2009

Första advent, mysfaktor nr 1!


Jul i vårt hus


Idag är det en helmysig dag! eller ska bli...Vi ska åka in på julskyltning med min mor och far, Helene, Thomas och Paula och alla barnen..och dom är många:)

Igår kväll var det inte lika mysigt och inte inatt heller. Milo somnade 22.30 efter en del kämpande och hostande. Vaknade sedan 00.00 av väckning från klockan!!!Miiilllooooo:) innan jag fattade hur man stängde eländet så hade den hunnit snooza! blir man tokig eller? Jaja sova vidare till strax innan 2 för då vaknade Milo till slut efter 20 minuters idogt hostande, nu var han så ledsen och inget funkade för att trösta(saknar amningen i sådana stunder) Jag fick gå upp med honom och göra en flaska välling och den fick han i sej och lyckades somna en halvtimma senare..*pust* Sedan väcktes jag med jämna mellanrum resten av natten av saknad napp, hostningar eller gnyende. Det är synd om pågen men det är banne mej synd om mej också.
När han började om med samma visa vid halv åtta gav jag upp och försökte väcka liv i honom helt med ett glatt humör, mamma fick verkligen tramsa sej;-)
Frukost som maken kommer upp till...Milo och pappa ser på TV..mamma städar som en toka(lite i ilskans tecken) lägger Milo och sedan betalar jag räkningar och nu bloggar. Ilskan är borta kan jag berätta och adventstämningen börjar infinna sej på ett bättre vis.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså ska man skratta eller gråta? Åt det sista skrattar jag minsann ha ha. Tur att ilska försvunnit nu så vi kan umgås med dig idag syster :)

A-K sa...

Usch för att ni fick en sådan trist natt. Visst är det synd om dig också! *kramar om*

Vad fint och "adventigt" ni fått det!

Vet du vad?
jag är HELT ensam hemma! När hände det senast?
Anton är hos Simon, Peter, Felicia och Filippa tog en prommenad ner till torget för att fika :)

Nu ska jag njuta av min ensamhet!

KRAM

Helen sa...

Då har vi haft varsin tuff natt. Det gör så ont i mig när leo är dålig och ynklig. Jag vill ha min pigga ärta.

Hoppas resten av adventsmyset blev bra. Här blir det tidig kväll

Hoppas Milo sover bra inatt
kram