lördag, november 28, 2009

En vacker dag med sol!

Vi vaknade till en grå dag men efterhand så sprack molntäcket upp och vi har fått ett unaderbart väder, om än lite blåsigt och ganska kallt. Milo och jag gick till blomsteraffären och handlade julstjärnor och vita hyacinter som gör lite av julstämningen. Vi har gjort vid hans lilla by, får fota den senare idag.


Snornisse är bättre idag men ganska trött så han sover middag andra omgången nu. Det tar hårt med att hjälpa pappa med julslingorna utomhus. Vi ska inte göra något mer idag utan håller oss hemma i vår lilla vrå och äter något gott ikväll. Vi har gjort risgrynsgröt som står och svalnar på spisen nu så det blir eftermiddags fikan:) mmmm gott, tror Milo kommer gilla det också.

5 kommentarer:

Atupo-Maruru sa...

Vad skönt att Milo känner sig bättre!
Karusellhästarna vill jag ha från nya Molo. Har bara sett dem hos Annacill.
Mysigt att adventspynta. Milo är så fin i sin lila Molodress! Nu ska jag skjutsa Anton till tennisen!
Hoppas att ni får en bra söndag :)
KRAMAR

Anonym sa...

Hej vilken fin julstämning man fick när din blogg öppnades.KANON FIN! Min by är också uppbyggd så Milo får något fint och titta på när han kommer till mormor o morfar.

Helen sa...

Vad fint du julpyntat bloggen!
Jag vet inte alls hur man gör sånt.

Skönt att Milo börjar blir bättre. Kan det vara så att han har postat sin snuva till Leo, får nu är han dålig?

Vi har oxå adventpyntat lite och tom tomtar har kommit upp. Fast någon bra slinga utomhus har vi inte tror jag.

Ha en fin första advent
kram

A-K sa...

Hihihi... hoppas att du förstår att det var jag som skrev det första inlägget :)
Anton lånade min dator igår och jag märkte inte att jag var inläggade på hans användare :)
KRAMAR igen :)

A-K sa...

Jag igen :)
Adventsstjärnorna i fönstret i vardagsrummet är på hög lampfot. De passar så bra i de fönstrena så det är så roligt att ta fram dem.

Idag har vi strålande väder här så om en stund ska vi nog ge oss ut på en prommenad :)

Trevlig första advent!
KRAM