fredag, november 27, 2009

Så var det kväll


Studerar liten porslinstomte

Ja då var det fredags kväll och Milo och jag är själv hemma. Jörgen är på bowling + middag med jobb och kommer hem senare, antagligen när Milo och jag sover.
Det är lite drygt att vara hemma själv för det är jag inte speciellt van vid. Milo är lite smågnällig för han har feber och antagligen trött i lilla huvudet. Han leker en liten stund sedan kommer han och ska sitta i knät och pausa en stund. Själv har jag småont i huvudet och börjar få ont i halsen, fast det har jag haft ett par gånger senaste året utan det blir mer än så.

Det lär väl bli lika jobbigt med nattningen idag som igår :( det är lite jobbigt när det inte går att varva ner och slappna av en liten Milo.

Läkaren ringde idag ang vårt äggtest och Milo har fått klartecken för att ta vaccinet. Han har fått små plättar på kroppen och lite mer på kinderna som blossar upp och är nariga, cortisonsalvan jobbar just för tillfället. Nu vet vi iaf att Milo kan äta mat med mindre mängder ägg i men bör undvika, kokt/stekt ägg samt rätter med mycket ägg i, alltid bra att veta. Får han något reaktion så är den inte värre än att den går att åtgärda och han verkar inte lida av utslagen, vissa barn kan ju få klåda.

Nej vänner nu får lilla mamsen i detta huset nog piggas upp med en kopp te, känns nog skönt i halsen. Ha det gott!

2 kommentarer:

A-K sa...

Visst är det trist är vara "ensam" hemma!
Börjar du också bli förkyld?
Jag känner mig helt mör efter en hel dag med "korvstoppning". Är ju inte van vid att sitta still en hel dag och matas med en massa information.

KRAM

Helen sa...

Visst är det tråkigt när man får ställa in sociala möten pga sjukdom. När man går hemma ser man ju verkligen fram mot sånt som är inplanerat. Men det är bara att gilla läget. Jättefina ljusstakar på bilden. Jag återkommer med pyntbild!

Vad skönt att Milo inte är superallergiskt mot ägg i alla fall.

Ha en jättebra helg önskar sthlm
kram