måndag, november 16, 2009

BESLUTSångest!


Lavendelgrå med koppar

Ljung med guld

Ljung/gråblå med guld

Ljusgrå/beige med silver

Beige med koppar

Mörkbrun med kopparträd

Vit med silverträd

Hur svårt kan det vara? Jo jättesvårt!! Jag var helt säker på att jag ville ha bild nr 3 när jag var i färgaffären för den satt upptapetserad och såg gammeldags ut i ny modern tappning. Nu när jag sätter upp den mot sängkanten så är det INTE den jag vill ha. Jag har fallit lite för påfåglarna, det är svårt att göra tapeten rättvisa här för den gör sej mer i verkligheten med sitt koppar/guld/silver inslag. Jag ska ha den som fondvägg bakom sängen och sedan måla väggarna runt om i en passande färg. Sängarna behåller jag i sin patinerade gran, för jobbigt att måla vitt med alla krusiduller. Nr 1 är ganska snygg för jag gillar egentligen koppar mer än guld och om ni ser på en av bilderna längre ner så är den upptapetserad i ett matrum och lampan som hänger där är en zinklampa och det kunde ju vara tufft att ha som krukor och annat, i bleck/zink eller vad det nu heter.
Jag får smälta detta ett par dagar så hittar jag säkert en helt annan tapet..hihi...det är nog jag det;-)

Nyvaken och nybytad:)
Idag fick jag sova lääänge, så länge att jag till slut inte kunde sova mer och väckte Milo, han sov till nästan nio och då somnade han 19.30 igår, det är 13½ timma! och sedan har han mage att vara trött två timmar senare och ville sova middag...en tröttdag med andra ord.
Jaja jag får tid till att packa lite tradera paket som gick ut igår, fick bra betalt för plaggen så jag är så nöjd så:) A-K förstår dej när du inte hittade något att köpa för jag känner samma nu, det är slut på roliga kläder för tillfället, iaf till fullpris. Snart är det bunkringstider och påfyllning med ett par nya plagg som kommer snart, det ska bli roligt. Jag har funderat på när tusan vi ska få använda vineroverallerna, det blir ju inte kallt:( Tur att Milo börjar dagis i januari så han får användning för dem då ett par månader.

3 kommentarer:

Helen sa...

Den första tapeten tyckte jag var snyggast. Guld är lite för "brackigt"

Jag har inte tapetserat på säkert över 20 år, bara kört med målade väggar.

Anonym sa...

förslag nr 2 och måla väggarna i ljusare matchande färg.ett gott råd titta först rfter ett sängöverkast till detta.Jag har själv sökt kuddar i ljungfärg och det är svårt,färgskalan i butikerna är starkare färg mer plommon faktiskt. Denna tapet är varmare i färgen till sovrumm här ska man bli lungn och kärleksfull.Blått stormar mer så fråga MILO HEJ DÅ

A-K sa...

Jag röstar på nr 1 eller nr 5.
Hihi... ja, nu vill man ju att de ordentliga reorna ska starta!
Vi har en riktig sömdag här också.
Ja du... det är lite dubbelt det där med vinteroverallerna. Helst vill jag slippa använda dem över huvudtaget. Samtidigt vill man använda dem så mycket som möjligt.

Kram